måndag, mars 27, 2006

Monsieur Poirots öden & äventyr...


Del 1: Monsieur Poirot i New York

Jag tog båten över gölen till det stora landet i väst - och så var jag i New York!
Det var till mångt och mycket utsikten från Empire State Building som lurat i mitt medvetande sedan jag var liten valp... att se på världen lite så där från ovan är stärkande för karaktären har alltid min ömma moder sagt! Så även en rejäl båtresa!

I got a room with a view (so to speak) på 84:e gatan och redan första dagen köpte mig ett flott halsband på Bloomingdales som jag mycket nöjd satt och beundrade utanför New York Public Library tuggandes rostade nötter. Jag rusade runt och jagade karusellen i parken några minuter... sansade mig och gick hem... Dagen efter åt jag en pretzel i Battery Park samtidigt som jag bligade ut mot Statue of Liberty... skulle hon någonsin kasta iväg den där pinnen?! Så gott som varje kväll hängde jag på Rubys Pianobar där jag fann sing-a-long-vännerna Buck och Arnie... trevliga gossar med ett tonartsbyten som fick mina ögon att tåras!
En dag tog jag mig en promenad på Brooklyn Bridge, där var det helt riskfritt att springa efter bilarna då de befann sig en våning under själva gångbanan, men nöden trängde på och jag blev tvungen att göra "Number 2" mitt på bron - shit happens!
Såg den minst sagt spektakulära Matthew Barneys - The Cremaster på Guggenheim museum - blev mållös, jag blev tvungen att ta en "chokamochasoyalatte" på Starbucks efteråt... Sov inte så gott den natten... drömde obehagliga surrealistiska drömmar...
Naturligtvis var jag tvungen att bege mig till Museum of Natural History för att där dregla över dinosaurieben (grrrrr) och resten av tiden softade jag runt med grabbarna i Beastie Boys - hyvens prickar! De gav mig en fin t-shirt - tiden gick fort och min återresa närmade sig...

Buck och Arnie vinkade av mig vid båten, min resa var på väg att ta slut och snart befann jag mig på land i gamla svedala igen...
När jag kom hem somnade jag i min fina t-shirt som jag fått... drömde om de enorma dinosauriebenen som jag gärna tagit med mig hem och grävt ner någonstans... utsikten från Empire State Building var särdeles magnifik och snygg!
Jag somnade med ett leende på mina läppar... nöjd och stärkt i karaktären!

Etiketter: , ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Härlig mops-blogg!

måndag, mars 27, 2006 12:51:00 em  
Anonymous Anonym said...

mops & skäggblogg... i like it...

måndag, mars 27, 2006 1:08:00 em  
Blogger Lotta said...

Me tooo

måndag, mars 27, 2006 1:50:00 em  
Blogger Maria said...

...& naturligtvis även jag!

måndag, mars 27, 2006 2:12:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter