fredag, april 21, 2006

Karlskrona - nästan som Venedig!

Jag har varit i Karlskrona där vi diskuterat saker som participation literacy, hybrid- och kollektiv intelligens och wise crowds... Härligt, synd bara att man måste åka ända ner dit för att göra det. Men det gav mig även en chans att besöka det sista landskap som jag ännu ej besökt i vårat vackra land - Blekinge...

Inte visste jag att Karlskrona låg som på en liten ö - fick nästan samma känsla som när jag besökte Venedig för några år sedan... men ändå inte... det saknades en del tex hela den byzantinska kulturen, den italienska maten, glassen och gondoljärerna. Historiens vingslag gav inte riktigt lika kraftiga vibrationer om man säger så... Men jag fick mig en dos vetenskaplig diskussion och då kan man låtsas att man är med "and making history" i det lilla...

eXTReMe Tracker
website counter