lördag, maj 20, 2006

Lennart Hellsing och Krakel Spektakel!


...en alldeles underbar man sitter i en apelsingul linnekostym, lugn och vacker...
Lennart Hellsing signerar mitt exemplar av boken "Krakel Spektakel köper en klubba"! Platsen är den stora inre foajén på Nationalmuseum och jag har stått i kö i ca 40 minuter... men jag har stått och pratat med en kär gammal vän som jag inte träffat på länge vilket gjort denna väntan mycket underbar och underhållande! Eftersom jag inte ska ge bort min bok utan behålla den själv, så ber jag honom att "bara signera den, det är jag som ska ha den" och det vore lite förmätet att be honom signera den "till Maria". Med lugn och stadig hand skriver han sirligt sin signatur i bokens försättsblad... glädje... och beundran...

Tänk hur det kan vara med vissa saker/företeelser/händelser/möten - de är bara hundra procent rätt, underbara och förljuvande! Så är det med sammarbetet mellan Stig Lindberg och Lennart Hellsing, jag menar vem skulle annars ha klarat av att avbilda ovan nämnda Krakel Spektakel om inte Stig... och vem om inte Lennart skulle någonsin kunnat skriva om denne märkliga figur...?

Två supermumsiga fyllningar i samma kaka - Tack ni båda för att ni förljuvat mitt liv med eran text, bild och fantasi - Tack!

... glädje...

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter