torsdag, maj 11, 2006

Mövenpick... sure, sure... men var?

Det börjar ju äntligen rulla på fint med glassimporten till gamla svedala! Massor av goda och kända kvalitetsmärken tillhandahålls, så även min favorit - Ben & Jerry, även om utbudet inte är så underbart frivolt som i USA... men vi bor ju i ett land där vi inte ska förhäva oss, så vi får nöja oss med ett fåtal smaker i den enklare modellen av den glarren än så länge! Men så finns det tillfällen då jag bara MÅSTE ha Mövenpicks jordgubbssorbet och det är till den mest perfekta och allra godaste efterätten man kan göra - jordgubbssorbet med asti martini! Du lägger några kulor av jordgubbssorbeten i ett glas och häller över asti martini - klart!

Mitt problem är att helt plötsligt går det inte att få tag i Mövenpicks någonstanst i den här lilla hålan och det går inte med någon annan sort - jag har testat! Är det någon som vet var man kan lägga sina lovar runt kyldisken och till slut fiska upp ett par paket Mövenpick just i detta nu, så får ni gärna berätta det för mig!

5 Comments:

Blogger Lotta said...

Detta måste redas ut grundligt... det kan inte vara sant att den inte finns.... jag ska runt på byn & kolla upp detta!!!

torsdag, maj 11, 2006 2:49:00 em  
Blogger Maria said...

ååå ja tack, du kan väl ta city så tar jag söder, andra bönor tar spenaten osv!!!

torsdag, maj 11, 2006 3:09:00 em  
Anonymous Anonym said...

Maria! Detta har absolut inget med glass att göra men jag känner att jag måste delge dig detta.. ( pga tidigare anteckningar på denna blogg)och du kommer att bli overkligt avundsjuk på mig nu..Så här är det: min brorsas föredetta fru är kusin med Gösta Linderholm..Det du!Jag har alltså suttit på samma släktmiddagar som den store och tuggat jordgubbstårta ihop...Hoppas att du inte hatar mig nu utan kan ta det här utan att bli hysterisk :)

lördag, maj 13, 2006 9:53:00 em  
Blogger Maria said...

Holy macarony! Du ÄR i princip Gösta Linderholm!!!

söndag, maj 14, 2006 9:10:00 fm  
Blogger Lotta said...

JAG blir nästan hysterisk... detta är något smeden har dolt helt för mej.... i alla dessa år.... mycket intressant på min ära!

söndag, maj 14, 2006 10:07:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter