söndag, maj 14, 2006

På fest i princip med Yoko Ono!

Var på fest igår... inflyttningsfest på söder hos min chef...
Var inte speciellt pigg och sugen, ville egentligen vara hemma och yrsla omkring i mysbyxor - men jag begav mig absolut och resolut iväg på kalaset!

Det fanns många personer som jag träffat mer eller mindre flyktigt i tjänsten och några av mina närmaste kollegor... och jag såg en tjejj som jag tyckte någonstans att jag kände igen, hur och var jag träffat henne kunde jag bara inte skaka fram ur minnesbanken! Efter ett tag kom hon fram till mig och frågade om inte jag bott i Uppsala 1989...?
Visst - aha - det är DU!!!

(Den här världen blir bara mindre och mindre...)

Vi bodde i rummen bredvid varandra i en privatägd "studentkorridor" (hemma hos familjen "Caligula" - mycket otrevliga). Jag läste min första termin på institutionen för estetik och hon hade läst estetik och lånade ut litteratur till mig - oerhört trevlig människa, och jag minns att hon målade mycket även då...

Målar gör hon även idag, men idag har hon utställningar i New York... och det är människor som köper hennes alster - som exempelvis Yoko Ono!!!

... och festen då - jo jag hade oerhört trevligt och jag träffade en annan tjejj som närde samma dröm som jag : att som pensionär åka omkring på en vespa i Italien och ropa Ciao!, röka cigarill och dricka portvin!

...och JAG var en av de sista att gå hem i natt...!

6 Comments:

Blogger Rudiegirl said...

Den siste hem och ändå på bloggen i ottan:)

måndag, maj 15, 2006 9:19:00 em  
Blogger Maria said...

I know... jag var även ute på kolonilotten vid 10.30!!!

tisdag, maj 16, 2006 9:56:00 fm  
Blogger Maria said...

... hemliga mannen...?

onsdag, maj 17, 2006 5:52:00 em  
Blogger Maria said...

... här berättas inte mer än vad som behövs för att hålla en finputsad fasad!!!

onsdag, maj 17, 2006 5:53:00 em  
Blogger Maria said...

... och pretentioner ger inga sanningar...

onsdag, maj 17, 2006 7:01:00 em  
Blogger Maria said...

... och sanningar är bara citeringar sagda av någon annan...

onsdag, maj 17, 2006 7:38:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter