lördag, september 23, 2006

Städer - You can't live without them!

















Det är nästan i slutet på september och Stockholm ligger i ett till synes oändligt glimmande solsken... det tar liksom inte slut! Det är höstdagjämning och det har varit 22 grader varmt idag!
22!!!

Har träffat Ulrica och lille Edvin, vi har flanerat runt på söder, lunchat på Rival... eller lunchat förresten... räknas té och vaniljpannacotta med hjortronsylt som lunch - nej, tänkte väl det! Men jag tog en soft och sen frukost idag, därmed ansåg jag det ytterst lämpligt med en liten efterrätt så där mitt på dagen. Ulrica och Edvin skulle gå och se en dockteater och själv gick jag upp på skinnarviksberget där jag satt och suktade ut över Stockholm - hon är den vackraste av städer... Ooops sorry mina flamboyanta damer - Venedig och Florens! Men Florens renässanshistoria är mer faschinerande och mäktig än Florens som stad och hon saknar även vattnet, visst floden Arno flyter i sakta mak... Venedig i sin tur känns rätt overklig på något sätt... jag hade en känsla som om jag vandrade runt bland kulisser - mycket märkligt! Men missförstå mig rätt - jag tycker oerhört mycket om dem båda!

New York, Paris, London - ni är skitgulliga ni med... men Stockholm... Stockholm... Stockholm... jag älskar dig en sådan här vacker dag!

(Fast nu har jag en stark önskan att åka till Tokyo...!)

4 Comments:

Blogger Whoa said...

Tokyo är inte helt fel det heller, men jag skulle vilja ge Stockholm en chans, för jag har bara varit där 4 gånger. Oftast i affärer, så det har inte blivit mycket sett av staden. När vi Göteborgare ska till storstan så ligger både Köpenhamn och London lättare till.
Men Stockholm är utan tvekan en av världens vackraste huvudstäder.

söndag, september 24, 2006 11:29:00 fm  
Blogger Maria said...

Då får väl DU ta och pallra dig hit snart då! Nog för att jag gärna tagit morgonplanet till Tokyo, men räkningarna måste nog betalas först (jag är en tråkigt rationell människa)... och så skulle jag ALDRIG få ledigt från jobbet med så kort varsel... men rent mentalt åker jag till Tokyo på tisdag...

söndag, september 24, 2006 4:27:00 em  
Blogger Whoa said...

Jo, jag har nästan lite dåligt samvete för att jag aldrig har gett Stockholm en chans. Här flummar man runt i all världens huvudstäder och så har man helt glömt bort hemmaplan!
På tisdag kan vi träffas mentalt på Starbucks runt hörnet här. Ska se om jag lyckas snappa upp dina vibbar.
Ha en skön vecka!

måndag, september 25, 2006 2:58:00 fm  
Blogger Maria said...

Mmmmmm Starbucks... I like it - gott kaffe, konstigt att det inte finns här hemma! Och du, jag tror Stockholm vill att du kommer och hälsar på!

måndag, september 25, 2006 12:20:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter