lördag, oktober 07, 2006

Dyr utsikt!

















Idag hjälpte jag en vän att flytta... eller vad man ska kalla det! Jag bara antog att jag visste var hon köpt lägenheten och tog mig dit...

- "Kära nån det är ju här på söder, jag greppar, vilket nummer är det?"

Nej Maria, du greppar verkligen inte alltid läget... det händer ofta att du är mer korkad än vad som är lovligt! (säger min inre röst nu så här med facit i hand)

Min vän hade inte alls köpt lägenhet vid hornstull... så där stod jag i regnet och ringde...

- "Hej, det är jag... var bor du någonstans???"

Hade jag bara kollat upp var exakt jag skulle bege mig så hade det räckt med en vacker strandpromenad på ca 15 minuter så hade jag varit på plats! Men jag hade tagit en buss över hela söder och nu stod jag och undrade vad det är som händer med min hjärna - obehaglig känsla! Jag har alltså mest traskat runt på söder i ett ösregn idag...

Nåväl, min vän har nu ett nytt liv framför sig i en liten lägenhet på ca 40 kvm med en alldeles underbart märklig utsikt för att vara mitt inne i en huvudstad! Allt på ett bräde för 1.8 mille!

eXTReMe Tracker
website counter