torsdag, oktober 19, 2006

Friskt H2O = Kreativitet!

















Det känns som om jag simmat runt som en guldfisk i min lilla glasbubbla ett tag, men så en dag fyller någon sympatisk själ äntligen på nytt friskt vatten i min skål och jag börjar ana skålens kant... en kant jag tänker kränga mig över! Jag vill påbörja ett skrivprojekt som legat och bidat sin tid i några år... vill börja skriva... nu!
Tack för att du fyllde på min skål...

By the way: Det är en myt att guldfiskar skulle ha dåligt minne... Forskare i Plymouth i England har grundligt undersökt akvariefiskarnas psykiska kapacitet. Deras experiment visade att guldfiskarnas minne sträcker sig åtminstone tre månader bakåt i tiden och att de dessutom har både tidsuppfattning och förmåga att lära sig saker.

- "Intelligensmässigt ligger de på samma nivå som fåglar och små däggdjur", förklarade forskningsledaren och psykologen Phil Gee i The Times den 1 oktober 2003.

eXTReMe Tracker
website counter