torsdag, november 02, 2006

Kaos i gamla Eken!

Det kommer lite snö... vi fick kanske en decimeter snö igår - uppe i jämtland fick de en halv meter! En halv meter snö är ganska mycket... men i jämtland klarar man det utan förbehåll! Mina vänner i Östersund skrattade åt mig i telefonen när jag pratade med dem igår kväll!

Stockholm kloggar igen... och inte så där lite - utan Stockholm snöar verkligen inne!


All biltrafik, busstrafik, tunnelbana, pendeltåg och vanligt tåg stannar av och folk tar sig inte hem! En kollega till mig kom inte tillbaka till Uppsala, han fick sova över här i stan... Alla taxibilar var förbeställda i timmar... alla hotellrum var uppbokade och folk sov över på centralstationen!!!

Vi får 10 centimeter snö och det blir katastrofläge! Hur är det möjligt? Det är ju inte så att det här med att vi får vinter någon gång i november (varje år!) är någon nymodighet... och vi kan inte ha så kort minne att vi glömmer... Det är något konstigt med Stockholm... det är en huvudstad, men kanske inte den smartaste av dem alla!?

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

skulle man kunna göra något åt "vinter K-sjukan" samtidig så skulle jag bli glad.

torsdag, november 02, 2006 1:50:00 em  
Blogger Maria said...

Åh nej - har du fått den???

torsdag, november 02, 2006 1:52:00 em  
Blogger Maria said...

By the way - har du lyssnat på The Blow? Om inte gör det!!! Nya skivan har precis kommit ut och låten Parantheses är en av världens bästa låtar!!!

torsdag, november 02, 2006 1:53:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jorå, don't eat that yellow snow... The Blow låter rolgare och jag skall kolla upp det när matsmältningen funkar.

torsdag, november 02, 2006 3:31:00 em  
Blogger Maria said...

Men kära vän! Har du ätit snö som blivit gul - rätt dumt hörru! Trodde bara att det var hundar och barn som gjorde det!

torsdag, november 02, 2006 4:10:00 em  
Anonymous Anonym said...

mest marsipangrisen som är risig. jag har ola här på matlagning... får se om vi kan åka till skinkan imorgon..

torsdag, november 02, 2006 7:56:00 em  
Blogger Maria said...

Hälsa Ola-pöjken!

torsdag, november 02, 2006 8:32:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter