onsdag, november 01, 2006

Metafysikens mysiga möten...

Tänk på hur ofta det ena ger det andra här i livet...
Man spankulerar omkring 365 dagar om året, natt blir dag, månad avlöser månad... årstider förtjusar och förskräcker - och tiden går!

Så helt plötsligt sker saker som man inte har märkt förut... och de fullkomligt kastar sig över dig... Du läser en tidning, tittar på tv, lyssnar på en låt, pratar med flera olika vänner som i detta nu samtalar om samma saker, en bok ramlar ur bokhyllan och en uppslagen sida ligger där och pockar på din uppmärksamhet - du måste titta... läser... och inser... - allt handlar om samma sak...

Synkronicitet - det känns nästan lite spooky... hur kommer det sig att det är så här... ? Dessa sammanflätade sammanhang - ser man dem inte annars och varför dyker de upp så där...?

Man börjar undra - vad är det jag bör göra här och nu...
- köpa en lott?
- sätta mig in i det oerhört oförståeliga regelverket för cricket?
- säga upp mig från jobbet?
- byta telefonoperatör?
- flytta till en öde ö?
- söka upp en gammal vän som jag tappat bort?
- koka marmelad?
- eller kanske byta frisyr... !?

Jag har fått ett svar, men jag saknar en fråga...

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag envisas med att svara på fel dag :-)
jaa, jag sjöng karra, men bara ett par falska och osköna toner, sen fattade t o m JAG var klockan var slagen.

när flyttar vi?

onsdag, november 01, 2006 4:56:00 em  
Blogger Maria said...

... du vet hur det är med karra - it's a no-no! Vi flyttar så fort vi sålt och köpt, grejjat och donat, fixat och trixat!

onsdag, november 01, 2006 4:59:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter