måndag, november 20, 2006

Mysig måndagmorgon...

Vaknade lite lurvig med håret yvigt åt alla håll i morse - trött men på gott humör! Någon hade diskat så köket var en fröjd att laga till frukost i! Mitt månadskort hade däremot gått ut och jag var därmed tvungen att köpa nytt... och där stod han och log bakom disken i pressbyrån - min favoritkille - my buddy - han vet exakt vad jag vill ha innan jag ens hunnit säga hej...
"Nehej, ingen DN idag alltså det är ju på onsdagarna!".

Nere i tunnelbanan stod sedan min favorittrubadur (jo, jag har en - men han är den ende, annars har jag oerhört svårt för trubadurer) han har en mycket behaglig röst och han sjunger endast de vackraste visorna av bland annat Vreswijk, Adolfsson, Taube mfl... alla gillar honom och han är alltid så glad... jag gav honom mina lösa mynt och vi utbytte ett "godmorgon" och ett smajl...

Nu är det jobba-jobba-jobba, möte-möte-möte, skriva-skriva-skriva...
En måndag - men en bra måndag och solen skiner...!

eXTReMe Tracker
website counter