söndag, november 19, 2006

Give me some good Mojo...

Jag gillar att åka taxi genom städer på nätterna... det är lite grann som att titta på en film på ett något intreraktivt sätt...

Det finns riktigt jobbiga taxichaufförer där ute som pratar tvångsmässigt om allt och inget - jag tycker verkligen att det är oerhört jobbigt att åka med dem! Jag köper bara en bilfärd - inte samvaro! Jag har märkt att tystnad är ett känsligt läge ibland... själv har jag inga problem med tystnad... men det kan ses som väldigt provocerande att vara tyst och att låta tystnaden få existera... det är faktistk inte oartigt att vara tyst - men motsatsen kan mycket väl vara det!

Var på middag igår och då blev det en rätt nice taxifärd hem vid två-tiden. Taxichauffören var av den tysta trevliga typen och själv säger jag aldrig något när jag åker taxi - ja om jag inte blir tilltalad då naturligtvis! Men att sitta där i baksätet med en tyst man som kör mig ända hem till porten och avlsutar resan med ett "godnatt madame, sov så gott" ger mig schysst mojo!

eXTReMe Tracker
website counter