onsdag, november 15, 2006

Att dansa tryckare...

Ibland är barnprogrammen bra även idag, annars tycker jag att de var mer mustiga & krulliga på 70-talet. Hamnade just precis i detta nu mitt i ett barnprogram på svt där de fyra unga programmledarna visade hur man dansar just tryckare... med devisen "den som vågar, dör inte förgäves"!

Trickset är i allafall att först och främst ha en schysst danspartner, så lägger man ena handen mellan danspartnerns skuldror och den andra hasar ner i svanken och så gungar man loss... Senare - om man nu är lite vågad - så kan man placera båda händerna på danspartnerns bak... Jo, det var verkligen så de förklarade och visade med hjälp av varandra i sann pedagogisk anda! Det hela var rätt gulligt och jag kastades snabbt tillbaka till klassfesterna i 6:an!

Så... nu har jag fått en uppfräschning i hur man dansar gammal hederlig tryckare och inväntar härmed invitationer till vinterns alla fester - då ska jag testa greppen...

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

määh määh määh
LUDDE i Kärleksagenterna är ju min KOMPIS!
kom på julpyssel så kanske du får se han, jag tror att du träffade hans mamma där förra året :-)

torsdag, november 16, 2006 11:18:00 fm  
Blogger Maria said...

Ja, det var "Kärleksagenterna" programmet hette... tittade du också på det, eller får du firsclass information om vad avsnitten innehåller direkt från lilla Ludde!?

torsdag, november 16, 2006 11:27:00 fm  
Blogger Maria said...

... Just ja... har inte OSAt angående julpysslet! Men jag kommer naturligtvis i vanlig ordning!!! Jag kan inte motstå glögg, mandlar och prasslande silkespapper!

torsdag, november 16, 2006 11:29:00 fm  
Blogger Lotta said...

Jag har Tryckt som en Guuud idag!!!

torsdag, november 16, 2006 5:43:00 em  
Anonymous Anonym said...

jag tittade _självklart_ på det, och Ludde var klart bäst :-)
kul att DU kommer på pysslet, då vet jag iaf EN som gör det, haha.

fredag, november 17, 2006 12:15:00 em  
Blogger Maria said...

Desto mer glögg, prassligt papper, te, mandlar och godis till oss då!!! Visst var det på en lördag!? Då kanske man kan hänga kvar lite längre... och dricka ur tänkte jag!

fredag, november 17, 2006 1:47:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter