tisdag, november 28, 2006

Så nära EU man kan komma...


















... utan att egentligen ha tillträde! Tjyvkikade in i stora plenisalen, åt god lunch, drack god cappuccino och sprang skrikande runt i korridorerna som ett lyckligt barn...

Jag är orubbligt emot vissa saker här i världen:
  • Krig/Förtryck (i vems namn
    det än må vara!)
  • Porr/Trafficking/Sexslaveri/Våld och förtryck
    mot barn och kvinnor
    (same world - same
    shit!)
  • Droger

Nu kommer jag att skriva om något som inte är trevligt på något sätt... jag måste!!!

När man nu kommer så nära in i maktens korridorer så får man verkligen se och höra vad som sker där ute i världen, jag har vänner som jobbar som journalister och de berättar mer än tidningarna skriver om också och andra som har kontakter med polisväsendet... så jag är rätt van att höra de mest hårresande och ofattbara historier människor utsätter varandra för. Även om tidningarna är duktiga på slask, sensations- och spekulationsjournalistik så får vi ändå inte läsa om exakt hur grova våldtäkterna är, hur vidrig tortyr många kvinnor ständigt lever i inom sina egna husväggar eller exakt hur fullkomligt överjävligt de prostituerade kvinnorna har det - eller sexslavar känns som ett mer passande ord!

När man kommer så nära de som arbetar med detta outhärdliga... så blir man rätt matt i pälsen! Det är lätt att tappa tron på människan när man hör om alla de unga kvinnor som säljs som vilken vara som helst för att stoppas in på en bordell i ett redlight district... deras livsuppgift består i att bli utnyttjad sexuellt av 30-40 män per dag... de befinner sig med all sannolikhet illegalt i ett främmande land utan papper ja, utan någonting what so ever - helt i en annan människas våld som tjänar pengar på att totalt suga ut en människas väsen och sedan kasta bort... Det pågår en ständig debatt om att prostituerade har gjort eget ett val - de har valt att sälja sin kropp till äckliga gubbs som verkar tycka att det är helt ok beteende att köpa sig en sexslav! Men vilken människa skulle välja att göra detta med fri vilja och glädje!? Det skrivs böcker och det görs filmer om den "lyckliga horan" - men snälla ni, gå ner i redlight district eller vilken tragisk bakgata som helst och peka ut denna lyckliga människa som verkligen tycker att hon/han har ett lyckat/lyckligt liv... nej, det krävs nog bra mycket droger för att överhuvudtaget orka vakna på morgonen och veta att en ny arbetsdag består i att ställa upp på att ha påtvingade samlag med 30-40 främmande män dag efter dag efter dag efter...

En bordell i Holland (tror jag) är nu börsnoterad... - BÖRSNOTERAD!!! Det byggs "snabb-bordeller" liknande MacDonalds... som en drivethru liksom... Det planeras bordellgallerior...

...ding-dong... våning 4 - drogfria horor... ding-dong... våning 7 - småflickor under 10 år...

Bara att välja och vraka! Hallickarna kallar sig själva för entreprenörer nu för tiden... - ENTREPRENÖRER!

Jag är en oerhört lycklig människa, lyckligt lottad här i livet med de mest fantastiska vänner, utbildad, har ett stimulerande jobb, underbara föräldrar - lever ett gott liv helt enkelt... Jag jobbar inte med dessa frågor ovan, så jag frågade hur man står ut med att arbeta med dessa frågor varje dag och slåss mot väderkvarnar (vilket man måste göra då dessa frågor har oerhört låg prioritet då det är en vulgär ekonomi i porr/sexbranchen)!? Jag fick som svar att man står ut eftersom man är så många som jobbar mot samma mål och med samma fråga och man pratar av sig med varandra... Vidare fick jag som svar: - "... och säger man inte ifrån så får de hålla på fritt... då accepterar man skiten...!

... och säger man inte ifrån...
så accepterar man skiten!

... låtsas man att det inte finns...
så accepterar man skiten!

Så - det minsta som JAG kan göra är att se skiten och prata om det... hur vidrigt jag än tycker att det är så kan mitt illamående inte ens mätas med den smärta som kvinnor och barn får stå ut med inom porr/sexbranchen!

3 Comments:

Blogger Lotta said...

Mycke mycke viktigt!! & Mycke mycke äckligt, fy faan!

tisdag, november 28, 2006 11:39:00 em  
Anonymous Anonym said...

Ja Maria, kampen går vidare....
Vi hade ca 70 personer på vårt seminarium om trafficking och prostitution....... Vi är många, många som inte accepterar skiten!!!! B

måndag, december 04, 2006 1:45:00 em  
Blogger Maria said...

Bra! Skönt att höra... och jag sprider informationen vidare här uppe i gamla svedala!

måndag, december 04, 2006 2:00:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter