fredag, november 24, 2006

Inloggad på EU-Parlamentet!

Efter en viss pappersexcercise är jag nu inne på EU-Parlamentet och skriver detta! Det är inte många vanliga dödliga som kommer in här tydligen - men nu är jag vän med en Politisk sekreterare med lednings och samordningsansvar inom den svenska delegationen i GUE/NGL Vänsterpartiet - gudbevars...! Vilket gör att jag kan man sitta här, inloggad på ett arbetsrum och skriva. Detta är en vansinnig byggnad (jo, det finns flera i krokarna - en hel stadsdel) med över 7000 anställda... har fått mig en rundtur och hejsat-svejsat på representanter från alla möjliga länder och skakat tass med en utomordentligt trevlig Sin Fein-representant här i de oändliga korridorerna. Procedurerna de arbetar kring är helt vansinniga med en veckas flytt varje månad till Strassbourg... det stå stora lådor utanför varje ledamotsrum vilka de packar ner alla sina saker som måste med varje gång... dessa lådor packas på lastbilar och skeppas så iväg till Strassbourg... bara det måste vara en enorm utgift!

Får en inblick i vad som verkligen sker här i europa och dess politik - det är ingen vacker syn, det är heller ingen vacker människosyn som florerar när man får insyn heller... jag blir lite betryckt över läget här i euoropa angående trafficking, jämställdhet och den starka makt som katolicismen faktiskt har bland annat! Gubbs i kostym som skiter blankt i allt bara de får hög lön och ha en bordell i närheten - That sucks big time... intelligensbefriat... och dessa herrar styr över världen - fint som snus - precis vad varje funtad människa vill ha - ELLER!?
It´s about time for some fucking radical changes!!!

Jag tänkte ta över här nu och spotta ur mig pamfletter i rasande fart - nu ska här bli ordning på torpet mina vänner!

3 Comments:

Blogger Lotta said...

Taaa över för böveln!! Jag kan bli din sekreterare!!!

fredag, november 24, 2006 1:56:00 em  
Anonymous Anonym said...

Känns skönt att du tar tag i det där, Städa ordentligt!!

lördag, november 25, 2006 6:20:00 em  
Blogger Maria said...

Trevligt att höra från dig här Guje!

tisdag, november 28, 2006 1:33:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter