tisdag, november 21, 2006

Orden... och människorna där bakom!

Återigen kommer jag själv tillbaka till orden, uttrycken och språket... att välja språket... det är så viktigt för mig och jag gillar människor som ger orden den vikt de är värda... det viktiga är inte att använda rätt ord, stava rätt eller briljera med svåra ord, det blir lätt förstoppat, högtravande och tråkigt!

Men det är ändå där, bland orden, vi människor möts... genom att blanda och ge och leka med de ord vi har skapar vi möten - möten... jag gillar möten... nära möten... riktiga möten... viktiga möten... mellan människor... med ord eller med tystnad!

Känner du att du verkligen möter en människa - på riktigt... släpp inte taget, den människan är med all sannolikhet viktigare för dig än du anar och vice versa... det känner man... och det händer inte allt för ofta här i livet...!


(denna text hörde till inlägget om Jonas Hassen Khemiri som jag skrev kl 10.27... men jag insåg att innehållet krävde att få stå på egna ben... och jag var tvungen att göra en historieförfalskning... nej, jag lever inte dogma - det ska gudarna veta!)

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter