måndag, december 04, 2006

Det händer...

... att jag ångrar att jag skrivit något... och då tar jag helt frankt bort det! Jag vill inte skriva elaka saker om "vanliga" människor... Att skriva om politiker och liknande, vilka är offentliga i sin proffession går bra, och gör de knepiga saker så ska det fram i hetluften! Därför tog jag bort mitt inlägg om en viss människa även om jag senare nyanserade min synpunkt och slutresultatet blev riktigt bra där innehållet även riktade kritik mot dagens samhälleliga utveckling... men bort med det... inlägget gjorde inte världen till ett bättre ställe att leva på - utan precis som kvällstidningarnas journalistik - snarare tvärtom!

(no dogma you know...)

Men jag vill ändå säga:
Men för i helvete tjejer - sluta vika ut er i alla möjliga och omöjliga sammanhang!
Gör något vettigt och kul av erat liv istället!
Det är inte undra på att var fjärde svensk tjej mellan 16-29 år lever med självmordstankar när man ser utvik som enda vägen att bli någon! Jag säger inte att detta är den enda orsaken till att så många unga kvinnor mår dåligt, men nog fasiken stjälper det en hel generation unga kvinnor med dessa ideal som florerar idag! Det är ju det som händer i huvudet på människor som är spännande och lockande... det man vill åt... finns där inne... i huvudet...

Tack för tipset Nättchen!

6 Comments:

Blogger Lotta said...

& man vill ju inte att folk ska börja googla in sig på "vem som helst" !

måndag, december 04, 2006 10:30:00 em  
Blogger Maria said...

Nej tack... det är inte därför jag skriver!

tisdag, december 05, 2006 6:23:00 fm  
Anonymous Anonym said...

jag kan rekommendera veckans berglin på svd.se, han tar upp precis samma saker som du!
(eller var det förra veckans? jaja, det finns 4 på nätet sammanlagt, nån av dem är det...)

tisdag, december 05, 2006 10:27:00 fm  
Anonymous Anonym said...

oh!
och som jag brukar säga "vad finns kvar att göra sen, när man visat fittan för hela världen?"
jag ber om ursäkt för mitt raktpåsak-språk, men så ÄR det: har man väl gjort det, har man nått toppen...ehum: botten.
och där tar hela livet slut för en utvikningsbrud.

tisdag, december 05, 2006 10:29:00 fm  
Blogger Gudrun said...

"ingen tar mig ändå på allvar"...som en desperat utvikningsbrud nyligen sagt efter det att hon återgått till nakenbilderna...ähum...undrar varför ingen tar henne på allvar...

tisdag, december 05, 2006 1:30:00 em  
Blogger Maria said...

Nej och det sorgliga är att hon tycker att det är det enda hon är bra på och mena det i någon bisarr positiv mening! Jag blir så oerhört betryckt - vilken människobild har man då!?

tisdag, december 05, 2006 2:16:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter