onsdag, januari 03, 2007

Straight up!

I morse började jag gråta eftersom kaffet inte smakade så gott som det borde... det händer lite då och då... det tränger på några tårar utan att man kan göra något åt det... det är bara att låta det flöda... men man undrar... dags för hispan kanske!?

Nu när jag nyss promenerade hem efter afternoontea på Chaikhana så såg jag helt plötsligt - fullmånen! Jaja den där fullmånen ja... självklart... det är fullmånens fel! Vacker och fatal med toppkoll på läget - skapar oordning på kroppsvätskorna hos både människa och natur...!

Så här är det förstår ni, här kommer min tes:
Hur påverkar måncykeln världshaven...?
Yes - det blir ebb och flod!
Vattnet svallar både hit och dit, inte mycket som kan stoppa det eller hur! Människan i sin tur består av ca 80% vatten - det vore väl konstigt om vi skulle gå helt oberörda av månens faser när inte ens moder natur går fri!?

Så, jag gråter ebb och flod över att kaffet inte smakar så gott som det borde, över att batterierna är slut i fjärrkontrollen, över de oskattbart ljuvliga små snittarna vi fick till afternoontea, över att det nästan är nollgradigt ute och jag fryser, över att snittblommorna som varit så vackra nu har vissnat och hänger med sina bedagade huvuden, över att jag inte kommer vidare i dataspelet och jag stortjuter över att jag bland alla mina tusen cd-skivor inte hittar en enda bra låt att lyssna på just i detta nu... och allt skyller jag på fullmånen som svallar allt vatten straight up to my head!

Etiketter:

6 Comments:

Blogger Rudiegirl said...

Drömde en jätteobehaglig dröm i natt. Men vaknade och kände mig OK var ju bara en dröm. Senare såg en stor vacker måne, vid tretiden, snackade med Guns i telefonen och beskrev den, tänkte inte mer på det bara att den var snygg. Satt senare hos Latelee och klagade över att jag kände mig låg och inte fattade varför. Och inte förrän nu på kvällskvisten får jag svaret på allt. Tack

onsdag, januari 03, 2007 9:28:00 em  
Blogger We've Agreed To Get Together said...

Månen gör mig galen. De senaste nätterna har jag inte sovit alls, tack vare den påfrestande, men ooh så tuffa månen! Vilken snygg blogg du har förresten. Jag gjorde en egen inatt (så lite kan man även tacka månen för), men den är långt ifrån lika estetisk. Vi ses! /Annika, slarvan i stan.

onsdag, januari 03, 2007 9:50:00 em  
Blogger Maria said...

Rudiegirl: alltid till er tjänst, det vet du!

Annika: Kul att höra att du skapat dig en blogg, din mamma berättade det idag... jag ska genast hälsa på hos dig!

onsdag, januari 03, 2007 9:57:00 em  
Blogger Lotta said...

Jaså är det måånen... jag tappade all min energi igår morse... lite överkänsligt.. men så fick jag hjälp av en ulv tillbax till livet.. Nu ä jag oslagbar !

torsdag, januari 04, 2007 3:09:00 fm  
Blogger Shadow said...

Jag tror att det ligger något i din teori.

fredag, januari 05, 2007 2:42:00 fm  
Blogger Maria said...

Jag har alltid undrat varför jag aldrig ens blivit nominerad till nobelpriset... så fantastiska ideér och funderingar som snurrar runt i min hjärna... men en dag... en vacker dag!

fredag, januari 05, 2007 7:41:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter