söndag, februari 25, 2007

Aaaarrrrrgh!

Alla dessa förbannade lösenord man har överallt... och som man GLÖMMER!!!
Man borde nog göra som på film... alltid ha samma på alla ställen man loggar in på:

Username: smith
Password: password

Men när en liten ruta dyker upp med ett timglas som snurrar... och ger mig meddelandet "wait please, signing in..." så börjar man ju hoppas... men några sekunder senare, eller i värsta fall en minut, får man ett ilsket rött meddelande kastat i ansiktet:

We could not find an account with the username and password you provided. Please try again or sign up for a new account.

Shit - I'm fried!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

lätt avhjälpt!
ha alltid tunnklandsgatan11 som ditt lösenord.
det har jag - och det går ju inte att glömma nånsin.
btw så uttalade sig miggan i pressen häromdan :-)

måndag, februari 26, 2007 5:26:00 em  
Blogger Maria said...

om vaddå om man får fråga!? en THEZZZZAUUUUUR eller...!?

obs!
(jag kastade upp armarna i en ovanför-huvudet-frankenstein-gestikulation samt bröt på ungerska när jag skrev ordet "thesaur"...)

svårt att se så här över nätet liksom, om man vill ju att saker och ting ska gå rätt till!!!

måndag, februari 26, 2007 6:32:00 em  
Blogger Maria said...

btw
jag har ju glömt alla, och då menar jag ALLA lösenord jag någonsin haft på borås högskola!!! remember nooooothing... och så jag har ju besöksförbud på deras it-avdelning... jag får inte komma närmare än 50 mil och ABSOLUT INTE höra av mig på något som helst sätt och vis!!! alla mina konton är deleatade sedan länge och mitt namn raderat från alla register som finns i hela borås... utom ett - Tant Gröns Cafés kreditregister!

måndag, februari 26, 2007 6:36:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter