söndag, februari 25, 2007

Asha Ali



Vilken låt... vilken röst... vilket enkelt och vackert skivomslag! Jag lyssnar på repeat, men det anade ni nog redan... ni känner till mitt musikmissbruk vid det här laget! Asha Ali är här från stan - Stock alltså! Hon har fått strålande recensioner och hon nominerades till guldmicken 2006 - det är hon värd! Smart och bra musik - det är det jag vill ha... det är det jag äter till frukost varje dag... good for the heart and the bones!

Lyssna på låten Fire, Fire... den gick rakt in i hjärtchackrat kan jag lova... perfekta ackord i refrängen... lite bitterljuvt... smakar... gott... jag kastas tillbaka till mina tidiga tonår... varför?... kan inte svara på det... något med ackorden/harmonierna som slår an en gammal sträng antar jag... sångpåläggen i refrängen smakar vaniljrostade nötter i NY... gott... och crunchit... man vill ha mer.. de är minnen och stunder som man inte vill ska ta slut... Det låter inte alls som ni tror att det ska låta... så läs klart här nu... och klicka på länken... så kan vi dricka vin på en sommaräng tillsammans... vi möts där i skuggan under trädet med picknickkorgarna och cávan i flaskor... dansande yrsligt bland ängsblommorna... och skrattar tills vi faller omkull... humlorna undrar... och ler åt oss...

Asha Ali - Fire, Fire

Vad jag gör uppe nu...?
Jag har tvättstugan förståss!!!
Måste gå och köpa frukost i detta nu...
Dags att avlägga lunchvisit klockan 12...
I'm a hard working girl!
Vänta lite nu... är det inte en doft av vårens anmomst jag anar i den här låten... så kan det vara! Åh... hmmm... mmm... ok... våren är på väg... jag börjar yrsla igen... om nya längtor och trängtor... hopplöst fall... jag alltså!
... fire, fire meet me at the gates of laughter...

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Stina said...

Ja vad i hela världen gör vi uppe och vid datorn till råga på allt. Tack för alla bra musiktips Maria. Så att jag slipper köpa Il Divo som de rear på teven just nu.

söndag, februari 25, 2007 9:58:00 fm  
Blogger Maria said...

Datorn är mitt virtuella hem... tänker inte ens skämmas för det... men real life är ändå så mycket större... KÖP INTE IL DIVO även om längtan till Italien är smärtsamt stor just nu!

söndag, februari 25, 2007 10:05:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter