fredag, mars 09, 2007

My First Love!



En liten morgonhistoria:

Året var 1972 och jag var ca 6 år gammal, vi befann oss på Mallorca hela familjen...
Jag minns denne bartender, han bjöd mig på ett litet minimalt glas Pina-colada... glaset var så fint och färgen på drinken som en solnedgång. Precis när jag lyft glaset till min mun och fått en föraning om den honungslika dryck som fanns där uti, kom min mamma rusande från ett annat håll i baren där hon precis räddat min då långhårige bror från en man som stötte på "den söta flickan" (?) och slet glaset ur min hand, hon tog en liten smutt... fann att det faktiskt var sprit i drinken och mitt sippande var därmed slut! Minns att jag blev oerhört sur, det smakade ju så gott och han, bartendern... var så snygg i sina lurviga polisonger och mörka ögon... Visst, det hade varit mer passande om jag blev förtjust i den lille bellboyen till höger, men icke... vem kan styra kärlek...?

Jag var 6 år gammal och bestämde mig för att bli bartender när jag blev stor (med ett par lurviga polisonger naturligtvis!) och min bror var 16 och lärde sig att aldrig prata med främmande män i barer... min syster mådde mest illa på hotellrummet... och våra föräldrar hade fullt upp med att ständigt rädda oss från helt oskyldiga situationer som vi aldrig planerade att hamna i!


Update:
OBS! Läs kommentaren min syster skrivit här, så får ni istället sanningen, så som jag inte riktigt minns den - men kära nån... jag var 6 år och dödsförälskad i ett par mustiga&krulliga pollisar... tack kära syster för att du korrekturläser!

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Dennis Alexis Hellström said...

Så sött. :P

http://www.bimboboy.com/blogg

fredag, mars 09, 2007 7:13:00 fm  
Blogger Lotta said...

Att det började så långt tebax i tiden !!! å ännu har du inte släppt pollisongerna !

fredag, mars 09, 2007 8:41:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Maria det var en San Fransico i glaset, som din mamma inte ville att du surpla i dig. Det var jag som räddade min bror från den flirtande mannen i baren, medan de andra var på grisfest och när man mår illa vill man inte vara på grisfest så det var självklart att jag var kvar på hotellet med mina små syskon men i baren kunde vi ju inte vara så det fick bli att sitta på rummet.

fredag, mars 09, 2007 9:07:00 fm  
Blogger Maria said...

Aha! Tur att du läser och kan revidera mina freestylande minnen!

fredag, mars 09, 2007 10:01:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter