söndag, april 15, 2007

Fyllebloggggg?

Nej, int jag int... jag är ju en skötsam smygadlig (old money...) typ!
Det har vi ju kommit överrens om jag och en av mina vänner... (borgarbrackan)... så int fyllebloggar jag int!
Nej, det skulle aldrig falla mig in... humanist som jag är!

Men man kanske måste... när man omger sig av såna fantastiska människor som hänger med på Moderna Museet... och dennes vänner som bjuder en på middag och sällllllskap... DÅ måste man nog fylleglogga lite granna va!? Eller salongsblogga... Ja, det är nog det jag gör... salongsgloggar...

Jag salongsbloggar för å tacka för det underbara sällskapet... för de intressanta konversationerna... för vad vore man utan dessa... blott intet! Tack för att jag får vara med och känna mig lycklig att man är den man är och att man hamnar i dessa sällskap som man gör...

Tack Stefan och Svante för en fin lördag som fick min mage att le!
Tjingeling grabbar...


OBS
Alla felstavningar är medbetna!

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Detta luktar lite Neeeeeew money... he he

söndag, april 15, 2007 8:09:00 fm  
Blogger Maria said...

NEJ!!!
Här har vi bara oldmoney

söndag, april 15, 2007 9:02:00 fm  
Blogger Stina said...

Smygadlig på min ära! Och vilken trevlig helg du verkar ha haft! Moderna har det hunnits med också. Dit skulle jag också velat gå i helgen men jag är ju såg seeeg. Bara lat, alltså, inte ens salongsbakfull. See you.

söndag, april 15, 2007 2:44:00 em  
Blogger Maria said...

Stina: Jojo! Här var'e fiiint folk! Mycket trevlig helg, ska försöka hinna njuta av solen lite idag också... ses i morgon! Jag har nog med mig "le gobbeli-gobbeli au vin" imorgon!

söndag, april 15, 2007 3:22:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tackar även dej Maria å både mina och Svantes vägnar (han är ju inte lika tekniskt bevandrad som jag själv...)!!! Hoppas att du inte fått alltför mycket träningsvärk av det myckna gåendet... När du gör din gobbeli-gobbeli, så GLÖM INTE SILVERBRICKAN!!!

På hemresan hade SJ lyckats placera ett annat tåg på samma spår som det vi kom åkande på, då blev vi rejält försenade. Lokföraren gjorde sitt bästa för att hämta in den förlorade tiden, men när vi kom till Gävle - där tågbyte skulle äga rum - var vi fortfarande sju minuter försenade. Då hade tåget vidare norrut redan gått!!! Ännu en gång fick jag alltså tillbringa en stor del av tågresan på buss...

ALDRIG MERA SJ!!!!!!!

söndag, april 15, 2007 10:43:00 em  
Blogger Maria said...

Stefan: Ja jäklar... jag kände att det var något viktigt moment som saknades vid anrättningen... och någon näbb var ju inte att tala om, den saknades redan från början sas... måste läsa på bättre och eventuellt införskaffa mig en morkulla också - det går ju inte för sig att fuska på detta vis, då blir man aldrig fullärd i köket!

Du verkar ha otrolig otur med dina tåg-resor, då är det ju faktiskt lika bra att boka en bussbiljett från början... så man vet hur man ska förbereda sig på sin resa!

Ingen fara med träningsvärken... det blev lite stillsamm promenad igår också!

måndag, april 16, 2007 5:51:00 fm  
Blogger Maria said...

... och stillsam stavas naturligtvis bara med ett m på slutet! Men det är så yummy-yummy väder att det med lätt hand slinker in en massa mmmmmmm här och där...

Det händer saker ute på bystan också... ett mord... såg jag i dagens DN!

måndag, april 16, 2007 1:30:00 em  
Anonymous Anonym said...

Nu har jag också kollat in den nyhet du syftar på...det ägde rum där jag klev av bussen igår och jag känner en man som bor där...mycket märkligt...där finns sex lägenheter...åldern stämmer inte riktigt, men är inte HELT fel heller...

måndag, april 16, 2007 5:45:00 em  
Blogger Maria said...

... hoppas att det inte är den mannen som du känner... ruggigt!

måndag, april 16, 2007 8:32:00 em  
Anonymous Anonym said...

Idag uttalade sej han som jag tänkte på i Sundsvalls Tidning, så allt tyder på att han lever och frodas!

tisdag, april 17, 2007 10:52:00 em  
Blogger Maria said...

Skönt att höra! Men lika otäckt ändå... har de fått fast illdådaren?

onsdag, april 18, 2007 7:03:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter