måndag, april 16, 2007

På Pryltorget

Säljes:
Avmaskad, fyra månaders hundvalp.
Jakttrofé, noshörningshorn, 62 cm
Churchill: Andra världskriget.
Målvaktsbyxor, magmatta, benskydd,
Plockstoppshandske, skridskor.
Parakiter, praktfinkar.
Bandit, 500 kr.
Officerspäls, enastående tillfälle,
Matelasserad med renhår.
En nästan ny bäddsoffa.
Indisk safir.

Önskas:
En hängbjörk. Och vidare en fågel.
En koltrast. Och vidare en sång.
En skymning. Och vidare en tystnad.
En gryning. Och vida kring en sol.
Het sommar. Och efter det en fågel.
En trana. Och därefter snö.


Werner Aspenström
ur Ordbok. 1976

Etiketter:

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

btw - om vädret tillåter det, kommer du ut till Landet och utserverar med mig i helgen då? eller nästa helg?
jag är otroligt ölsugen, jämt, jämt, jämt!

måndag, april 16, 2007 8:54:00 em  
Blogger Maria said...

Natürlich!

måndag, april 16, 2007 11:06:00 em  
Anonymous Anonym said...

fast efter ha konsulterat väderrapporten igår, så får vi nog vänta tills växthuseffekten _verkligen_ kickar igång...
galleri kontrast istället då?
:-)
vi kanske kan toppa med ett glas champagne och en japanese slipper och trettio öl ochj allsång och ett pinsamt fall på slussen?
eller inte?

tisdag, april 17, 2007 9:18:00 fm  
Blogger Maria said...

Åh du galning... du är inte rädd att utmana ödet i repris du inte!!! Jag är naturligtvis på... men först när smoggen är så tät att gradantalet återigen stiger över 30-strecket och vi kan sitta i bikini och läppja gröna drinkar med "ett stänk" tequila i...

tisdag, april 17, 2007 9:40:00 fm  
Anonymous Anonym said...

jag försöker ju bara döva min ångest med att skämta bort det.
FATTAR du vad jag skäms när jag tänker på mig själv, klösandes i luften under en papperskorg på perrongen?

tisdag, april 17, 2007 12:49:00 em  
Blogger Maria said...

... oj då... då är det nog bäst att vi struntar i väderleken och ses även om det hällregnar i helgen - med eller utan bikini och sitter med en moscow mule i varsin tass så länge baren är öppen!

tisdag, april 17, 2007 1:30:00 em  
Anonymous Anonym said...

nä fy!
aldrig mer en japansk toffla eller en rysk mule eller en taiwanesisk jaktass eller vadfan jag drack.
usch!
den bartendern borde deestuom ANMÄLAS för den sista drinken han insisterade på att jag skulle ha, usch, usch, usch, och FYYY!

men galleri kontrast (helt allvarligt) och en liten öl?

tisdag, april 17, 2007 2:58:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter