fredag, april 27, 2007

Prrriiice a dem da Google Rastafaraiiiiman administrator!



... för nu fungerar min personliga sida igen... misstänker att det var just mitt mejl till deras Headquarter i Mountain Dew som gjorde att de rappade på lite grann!

- "Dontya mess widda miii maaan... cos Iiiireeee-man knows hou to kiiick somm miiiin butts maaan... and Iiiireee-man got somm good dammn riddim man... Iiiiirrrrrriiii...!!!"

(... skriker jag ut som om jag var en äkta rastafaraiiii-woman... varför vet jag inte... det bara känns rätt!)

8 Comments:

Blogger Groucho said...

Och plötsligt hör jag "Bananaboat song" med Harry Belafonte! Någon som vill dansa jänka med mig?

fredag, april 27, 2007 10:48:00 fm  
Blogger Karolina said...

hej och tack! kul att du hittade min blogg..:) själv är jag ursprungligen från noberg, men har hamnat i fagersta av olika anledningar. spännande med ny blogg att plöja igenom:P

fredag, april 27, 2007 1:10:00 em  
Blogger Maria said...

Hej igen! Min syster + familj och mina föräldrar har flyttat TILL Norberg - omvänd resa så att säga!
Själv flyttade jag 1987!

fredag, april 27, 2007 1:30:00 em  
Anonymous Anonym said...

Cool runnings donna, cuh ya: "I-man" heter det...annars blir det ju rena volapüken!

Däremot kan man känna sej "i-re" när man t.ex. besöker en så trevlig blogg som den här!

och därmed borde väl everything vara cook & curry.

fredag, april 27, 2007 2:37:00 em  
Blogger Maria said...

Groucho: Nej tack, säger jag till jänka... absolut Ja tack säger jag till Harry! Jag brukar titta på Att angöra en brygga, äta kräftor och lyssna på Harry Belafonte en gång per år... men det brukar ske i augustimånens sken, det är en liten tradition jag har!

Språkpolisen: Oj, jag blandar så lätt ihop volapük och di island-language nowwadays... hela mitt liv är fullt av språk-språk-språk... som om hälften vore osant!

Jag blev lite i-re när alla teknaliteter funkade för mig igen, och då blev det mer känsla än korrekthet... sorry... det är så många år sedan jag läste böcker om rastafarisarnas liv o leverne och har därmed glömt bort allt... allt... allt! Tur att det finns språkpoliser, tack för att du rättar mig så jag kan lära mig av mina misstag! Det kommer du garanterat få göra fler gånger!

Nu ska jag snart gå hem, lyssna på räggi och koka mig en get - gonna dooo somm curry man!

fredag, april 27, 2007 3:12:00 em  
Anonymous Anonym said...

WOW, det vattnas i munnen! Serveras den på silverbricka???

Peace and Love och smaklig måltid.

fredag, april 27, 2007 5:32:00 em  
Blogger Maria said...

Språkpolisen: ALLT serveras på silverbricka i detta högborgerliga hem! Hur skulle det annars se ut?

En get är en get om än serverad på silverbricka... som vi brukar säga här hemma!

Peace!

fredag, april 27, 2007 5:49:00 em  
Blogger Fikatanten said...

Snygg kakburk han har på huvudet!

tisdag, maj 01, 2007 6:55:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter