tisdag, maj 08, 2007

Det fiskas...eller?

Äntligen börjar det snackas om fiske i rocksvängen - äntligen!
Soundtrack Of our Lives, Moneybrother, Backyard Babies, Weeping Willows och The Hellacopters har nappat på idén att medverka på samlingsskivan "Ge fan i våra vatten"... rock o roll, intelligent humor, miljöengagemang - bra idé måste jag säga! Skivan ges ut i sammarbete med Sveriges Sportfiskare- och fiskevårdsförbund, men enligt DN så kom idén från musikerna själva. Budskapet är att upplysa om de ur miljösynpunkt ofta bedrövliga fiskevattnen.

Jag är uppvuxen i en sportfiskefamilj... det har fiskats i stora delar av norra sverige sedan mina barnsben... min bror drar till de norska fjordarna och fiskar... undrar om han är där nu, han skulle ju iväg en vecka i maj? Micke har lovat mig fisketurer i sommar... och det brukar fiskas lite hemmavid när jag besöker min familj... jag har ärvt min morfars gamla haspelrulle och min pappas kastspö i snygg vinröd färg... själv har planer på att lära mig flugfiske och det är ingen lek då det gäller att få till rätt snärt på linan!

Men problemet är att jag inte har den blekaste aning om fiskevattnen här krokarna, det vore ju nice att bara ta sitt spö på t-banan och dra iväg till ett bra ställe och vara borta en dag... men jag har ingen aning om var jag kan sitta och gnola på sorgliga melodier i solnedgången i den här stan!


Någon som har några tips... nej... kunde nog tänka mig det... synd...

2 Comments:

Blogger Gudrun said...

Cool...måste kolla med min vän William som jobbar på sportfiskeförbundet...bra idé!
Kan även vara strategiskt ur PR-synpunkt när inte skivor säljer i samma utsträckning som förr...

tisdag, maj 08, 2007 2:01:00 em  
Blogger Maria said...

Tjenare Gudrun! Du vet inget bra fiskevatten i krokarna då???

tisdag, maj 08, 2007 2:33:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter