söndag, juli 22, 2007

In my arms you will be safe and firm...

Earlybird - frk Maria!
... den unga killen som bor i huset mittemot hade karaokekväll med sina killkompisar och fönstret på vid gavel... och vid två-tiden gick jag till slut och lade mig till de höga tonerna av sweet child o'mine och ett högt yyylande och falsksjungande killgäng ... jag är trött idag, men jag är uppe och låtsas vara i mint condition och fit for fight!

Ok, nu över till drömmen jag hade i natt...


Jag kördes runt i bil här i stock av min äldsta barndomsvän som jag förövrigt inte haft kontakt med på säkert 15-20 år. Hon försökte lösa mina känslomässiga problem genom att köra som en dåre runt i slussens virrvarr, slajdandes förbi människor och bussar samtidigt som hon pratade oavbrutet om det än det andra - hon hade nämligen svar på alla mina problem vilket hon så frikostigt delade med sig av samtidigt som hon rattade vilt och galet i hög hastighet...

Mina mest akuta problem i denna dröm var av praktisk art...
Jag hade glömt min handväska på en buss... och av någon anledning var mina glasögon helt söndervridna... Ergo - vi jagade en buss samtidigt som jag försökte bryta till mina glarror... ja medans min vän oförtrutet tjatade på om mina känslomässiga problem... min pojkvän var otrogen och hon hade minsann sett honom hångla med massor av tjejer på diverse ställen i stan... och det bästa vore om jag lämnade honom... han är ingenting att ha, inget att hålla i när det blåser upp till storm, inget att hänga upp i julgranen! (herregud, inte ens som singel får man slippa dylika problem och man har lust att förskjuta sitt undermedvetna ibland!!!)


Tillbaks till verkligheten: Jag äger handväskor och jag var på väg in till optikern här om dagen för att böja till mina bågar en aning vilket man gör då och då... men den där otrogna pojkvännen lyser tack och lov med sin frånvaro...

Nå! Vilken härlig dag det är idag hörrni... solen skiner och baksmällan är så gott som botad tack vare ett indiskt restaurangbesök och några timmar senare ett dito på en japansk med dumlings, grönt té och skrattande förljuvande vänner... aldrig mer raki... eller åtminstone inte på ett tag.... eller finns det ett godare alternativ kanske!?

Nä! Nu ska vi ut till kolonilotten... vi ska ha picnic och jag har lovat att ta med en ghettoblaster och gamla kassettband och de andra ska ta med lite... raki!

4 Comments:

Blogger Verbal Kint said...

Raki? Turkiskt? Grekiskt? Vin? Sprit?

söndag, juli 22, 2007 7:25:00 em  
Blogger Maria said...

Det vete sjutton hörru! Det serverades här om kvällen ur en anonym plastflaska... av en vän!

söndag, juli 22, 2007 11:08:00 em  
Blogger stella sweden said...

Nejmen..vilken dröm!
Vet du att "män" i drömmar står för ens manliga sida...du är otrogen mot dig själv!
Vad håller du på med ;)

söndag, juli 22, 2007 11:49:00 em  
Blogger Maria said...

Stellapolaris: Oj då... ja det stämmer nog ganska bra det! Jag ska försöka ta tag i det där...

måndag, juli 23, 2007 8:30:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter