måndag, augusti 20, 2007

Kall, kall, kall...

Jag tog hissen ner i morse... fastnade med nycklar, sl-kort, ipod och allt annat strunt man har i handväskan... fullt i händerna och så tappar man något... rättade till frippen och kom ner på våning 1 där jag blev stående i hissen ett tag. Fixade med något, kanske i fem till tio sekunder... innan jag märkte en skugga utanför hissdörren (vi har gallergrindar)... jag sa "hoppsan, hej!" och drog upp grinden och kikade ut - och där stod han - happy-monday-hängarsle-grannen... sur som ättika... jag sa "ojdå!" medan han vände på klacken och tittade bort... jag frågade "ska du ha hissen eller ska jag stänga dörren?"... fick svaret "jaskhmmmummel..." samtidigt som han slet upp hissdörren med ett ryck... själv trippade jag vidare mot porten och det utomordentligt vackra sensommarvädret och lallade glad i hågen iväg till t-banan med en otrolig bra låt av Moder Jords Massiva i hörlurarna!


Kall, kall, kall gick du in...
In, in under mitt skinn!

Blå, blå, blå är din blick...
Hårt, hårt, hårt det jag fick!

Is, is, is i min hamn...

Kall, kall, kall i min famn!

Kall, kall, kall gick du in...

In, in under mitt skinn!

Du njuter av att se hur det fryser

Överallt omkring dig, alla runt omkring dig
Du njuter av att se hur dom fryser
Kall, kall, kall
Men jag vill inte se
Du är kall, kall, kall...

Snö, snö, snö så jag teg...

Knastrar i dina steg!

Kallt, kallt, kallt i ditt hus...
Kallt, kallt strålar ditt ljus!

Hårt, hårt, hårt det du sa...

Hårt, hårt, hårt det är bra!

Kall, kall, kall gick du in...
In, in under mitt skinn!

Du njuter av att se hur det fryser
Överallt omkring dig, alla runt omkring dig
Du njuter av att se hur dom fryser
Kall, kall, kall
Men jag vill inte se
Du är kall, kall, kall...

Moder Jords Massiva - Kall, kall, kall från cdn Ren Ondska, 2007

Etiketter: ,

3 Comments:

Blogger Verbal Kint said...

Hans aktiekurs följer övriga börsers kurser - nedåt...
Verkar dock som du på något sätt fick en bra start på veckan, eller?

måndag, augusti 20, 2007 12:20:00 em  
Blogger Maria said...

Verbal Kint: Jo, den här veckan känns mustig&krullig... inväntar att fler goda praliner ska falla rätt ner i påsen... vi får se hur det går med den saken - men det som väntar på något gott...

måndag, augusti 20, 2007 12:28:00 em  
Blogger Maria said...

... och ungefär vid kl 14.30, så ramlade en mycket mumsig pralin ner i påsen - det känns gott och magen spinner av förväntan!

måndag, augusti 20, 2007 3:10:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter