söndag, augusti 05, 2007

Lee Hazelwood...


Lee Hazelwood & Nancy Sinatra - Summer Wine, 1967

... har lämnat jordelivet... Lee... han med den mörka, mörka kärlekstrånande barytonrösten vilken smekt mina hörselgångar sedan sjuttiotalet... Nancy & Lee... Cowboy in Sweden... otroligt bra skivor med ett förljuvande groove som fått mig vid gott humör vid diskbänken... att diska är inte min cup of tea, men någon måste som bekant göra skitjobbet!

I slutet av förra året kom han med den skiva som skulle bli hans sista - Cake or Death... vilket verkar indikera att han, liksom jag är oförtrutet förtjust i Eddie Izzard. Lee var som Elvis ungefär... fast Lee... lika coola, men på olika sätt... och Lee hade en härligt mustig&krullig mustasch...

Etiketter: , ,

2 Comments:

Blogger Björn Jakobsson said...

Ja, Lee var superb! "Cowboy in Sweden" var en del av min musikaliska uppväxt. Vad "Cake or Death" beträffar så är det ju onekligen en vink till Eddie Izzard (som även är en av mina absoluta favoriter). /Bj.

torsdag, augusti 16, 2007 6:04:00 em  
Blogger Maria said...

Björn: Där ser man, samma-samma! Du har god smak Björn!

torsdag, augusti 16, 2007 6:27:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter