måndag, augusti 27, 2007

Me - an elegant chaos!



Kära, kära ni... inte ett ord har undflytt över mina rosenröda under hela dagen... vad är det som händer och sker, tänker ni...

- Har den rödhåriga funnit något rosenskimrande som härmed tar upp hela hennes tankeförmåga och dagdrömmar...?


- Har den rödhåriga börjat se åt ett annat håll...?

- Har den rödhåriga börjat ägna sig åt otrohet... och kommer orden hädanefter eka tomt här på Dewdrops - den lilla smultronängen...?


Ja, mina kära mustiga&krulliga vänner... det kan mycket väl vara på det lilla viset... det kan mycket väl vara så... men det är också så att på min dagdator är det lite si och så med åtkomsten för tillfället! Jag har sagt till... så det ordnar nog upp sig den endera dagen... men under tiden får ni undra... och ni får längta och tränkta efter att mina ord skall smeka era sinnen... för det vet vi ju alla... att längta är bra...

... puss i pannan på er för detta!

By the way - jag har återupptäckt Julian Cope... det borde ni också göra!

Etiketter: , ,

6 Comments:

Blogger Lotta said...

Ja man har ju undrat lite vad denna "skrivkramp" har berott på... hoppas du släpps "fri" snart dårå !

måndag, augusti 27, 2007 10:55:00 em  
Anonymous Anonym said...

"Återupptäckt"...? Du menar att du hade glömt Mr Droolian? Oj. Upptäck hans 2 sataniskt roliga böcker också, om du inte har gjort det - Head-on och Reposessed. Jo, han har skrivit fler, men dom här är roligast. Väldigt kul med all beef han har med Mac The Mouth & Bill Drummond. Som ju också är en jäkel på att skriva kul böcker.

tisdag, augusti 28, 2007 10:32:00 em  
Blogger Maria said...

L8-Lee: I morgon släpps jag nog fri igen... om det hinns med vill säga!

Ola: Jo, jag hade verkligen glömt bort Mr Droolian och skammens rodnande rosor lyser på mina jungfrueliga och annars så liljevita kinder! Men jag tar igen det med råge och jag ska genast kolla upp hans litterära verk...

Men först och främst ska jag kasta mig över mitt ex av Herr Kilmeisters självbiografi som jag skickade efter här om dagen!

tisdag, augusti 28, 2007 10:44:00 em  
Anonymous Anonym said...

White Lines? Lite av en besvikelse, tycker jag. Hade hoppats på mer och roligare. Jag är en sucker för rockenrollbiografier. Say it loud, I'm nörd & I'm proud. John Lydons toppar listan på kul. Marc Almond är också skoj, fast på ett skönt omedvetet vis. Både Bill Drumond och Marc Manning är skvatt galna, men kul kul kul. The Manual borde vara obligatorisk för alla som gillar pop(kultur). Och så har vi ju Rip it up, och Please kill me och The Dirt och... ja du hör. It goes on & on, the artificial liiiiife...

onsdag, augusti 29, 2007 3:49:00 fm  
Blogger Maria said...

Ola: Godmorgon!
Fan va trist... jag visste att han skulle dravvla på om en massa tråkiga musiktetaljer men trodde att han skulle bjussa på sig själv och vara rolig mitt i allt rock'n'roll kaos... Lemmy - mannen som aldrig sover!

Som nörd har du kommit rätt - jag är nördarnas drottning - och det är jag oerhört stolt och nöjd över!

Jag kollar naturligtvis upp de andra biografierna du listar... måste komma igång med mitt läsande igen! Jag har varit totalt mätt på allt utom musik det senaste året - trist... men då kanske lite rock'n'rollbiografier kan fungera som någon slags katarsis!

Vad skulle man göra om man inte tillät sig att leka hela tiden... bara för att man är 40...!?
Du skulle bara veta vilka projekt jag håller på med...

onsdag, augusti 29, 2007 6:42:00 fm  
Blogger Maria said...

"Drummond and Manning undertake an epic journey to the North Pole to sacrifice an icon of Elvis Presley. Two very different accounts emerge as the pilgrims venture into the frozen wastes at the top of the world."

Låter som en bok för mig!!! Tack för tipsen Ola!

onsdag, augusti 29, 2007 1:05:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter