måndag, augusti 20, 2007

Slutgiltig skatt enligt 2007 års taxering!

Skatt att betala: 332 kr
Förfallodag: 12 november 2007

- "Men vad i hela fridens namn!?"

Här gick jag och väntade på att några sköna tusenlappar skulle ramla in på kontot... för så verkade det onekligen enligt deklarationen vilken lämnades in tidsenligt, sista dagen, direkt ur min ena framtass till Skatteverket på Magnus Ladulåsgata här på söder. Under pompa, av en liten valthornsorkester som jag hyrt in att flankera mig, och ståt där jag struttade fram i värsta bakelsekreationen med högklackat, lackväska, sidenhandskar och tiara!!!

- "Jahaja, det verkar ju rätt bortkastat i dagsläget!"

Borde ha anat ugglorna i den ökända mossen när pengarna inte ramlade in förra veckan... men dum-glad gick jag runt och tänkte att det är förmodligen en sådan enorm summa de (Skatteverket) efter slutgiltig kontrollräkning upptäckt att de (Skatteverket) är skyldig att återbetala mig vilket i sin tur leder till att de (Skatteverket) måsta låna på sveriges bnp eller hur de nu gör i dylika knipor för att få in summan och stoppa in på fröken Fjupps konto...

Där försvann den resan till Baba-Ganoush!

Jag känner att jag vill stämma någon... frågan är vem...!?

Etiketter:

6 Comments:

Blogger Fikatanten said...

Synd på resan gumman! Jag kan lägga upp ett recept på Baba Ganoush på min blogg som kompensation! Fast nu ångrar jag mig, jag ska lägga upp ett recept på Baba au Rhum istället! Nu ska jag sätta dagens första deg!

tisdag, augusti 21, 2007 6:13:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Det var inte roligt skönt att det inte var tusenlappar iallafall
Kram

tisdag, augusti 21, 2007 9:30:00 fm  
Blogger Maria said...

Dessan: Hej kära syster! Ja, jag är glad ändå... men snopen! Jag kommer snart hem en helg... kräftor eller surströmming kanske!?

puss o kram

tisdag, augusti 21, 2007 9:42:00 fm  
Blogger Shadow said...

Stäm katolska kyrkan, för det är säkert de som ligger bakom dagens skattesystem. Eller så var det Harald Blåtand, eller Julius Ceasar, eller Asterix... jag vet inte...

tisdag, augusti 21, 2007 10:59:00 fm  
Blogger Verbal Kint said...

Stäm egypterna...
"The first known system of taxation was in Ancient Egypt around 3000 BC - 2800 BC in the first dynasty of the Old Kingdom."

tisdag, augusti 21, 2007 11:19:00 fm  
Blogger Maria said...

Jag stämmer både Katolska kyrkan och Farao Narmer, det ska väl få önskad effekt... hoppas jag!!!

Alltså - jag vill gärna betala skatt, men jag vill också ha skatteåterbäring!

tisdag, augusti 21, 2007 1:40:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter