torsdag, september 13, 2007

Förvirringen är, i vanlig ordning, total!


Ok, det här är en ung Steve Roper, som hade att göra med den coola snubben Mike Nomad som hela tiden ville ha "en ciggis, pysen"!


... och det här är alltså Lefty... en snajdig kille som jobbar ihop med sin brorsa...


... Kerry Drake, the crimefighter, mannen med pipan!


Denne gentile gentleman med sin betjänt, heter Rip Kirby...


... och denne pomadadrypande herre med tangorabatt och slängkappa är ingen mindre än illusionisten Mandrake...


Detta är Poeten och Lillemor... en härlig serie från det tidiga sjuttiotalet... jag minns att jag var väldigt förtjust i Lillemors frisyr!


Det här är Pedro... en otroligt plump serie... inget att lägga på minnet!


... och det här är
Fantomen!

*

Jag förväntar mig nu att vi alla vet vem som är vem och att jag skingrat min egen förvirring... eller har jag glömt någon!?

13 Comments:

Blogger Fikatanten said...

Du har glömt Kvasthilda!

torsdag, september 13, 2007 1:40:00 em  
Anonymous Anonym said...

själv hade jag järnkoll redan från början. vilket jag ju bevisade nedan.

torsdag, september 13, 2007 2:17:00 em  
Blogger Maria said...

Fikatanten: Varför får jag obehaligt ekivoka (i negativ mening!) vibbar av serien Kvasthilda???

Nättchen... otrooooligt dryg:
Jag vet! Det var något i min hjärna som gick förlorat under studierna i Borås... men det drabbade tydligen bara mig!

torsdag, september 13, 2007 4:48:00 em  
Blogger Simon Templar said...

Aquaman och Kelly Green för sjutton tjyvar!!!

torsdag, september 13, 2007 7:33:00 em  
Anonymous Anonym said...

om inte annat så KLARADE JAG UDK-TENTAN och det kommer jag leva på resten av livet.
det säger så mycket mer om mig (och miggoäll) än om de som inte klarade den (joodå, de FINNS!)

sänd mig ett ebrev till kanarieöarna, pysen!

fredag, september 14, 2007 10:13:00 fm  
Blogger Maria said...

Nättchen: Näe du behagar skämta med mig... vem eller vilka är så pass korkade att de inte fixar en super-duper-pieceofcake-tenta i UDK-systemet??? Det har jag (också) svårt att fatta!?

Till vilken brevlåda ska jag skicka e-brevet? Jag har förstått att man kan ha flera e-brevsadresser samtidigt!!!

fredag, september 14, 2007 10:40:00 fm  
Anonymous Anonym said...

skicka ebrevet från toaletten. om det är på berlin eller inlåst på en buss spelar ingen roll.
jag vill ju inte vara polis, men visst har du fått min IMMI-brevlåda. flera gånger.

fredag, september 14, 2007 11:39:00 fm  
Blogger Maria said...

Simon Templar: Aquaman är ny i bekantskapskretsen måste jag säga... däremot var jag väldigt förtjust i Kelly Green...

Nättchen: Jag har lite ont i bysten, så jag passar på att förstora den när jag ändå är på toaletten... ett eller flera e-brev kommer inom kort till vilka e-brevlådor som helst... men kanske inte från Kanarieöarna!

fredag, september 14, 2007 12:17:00 em  
Blogger Engelbert Humperdinck said...

Silversurfarn, Mister Fantastic, Invisible Woman, Human Torch och The Thing! Fast nu är vi inne på superhjältar och joxar runt!

fredag, september 14, 2007 4:17:00 em  
Blogger Maria said...

Engelbert Humperdinck: Ja, här och nu joxar vi med coola private-dicks och liknande!

fredag, september 14, 2007 7:16:00 em  
Blogger Maria said...

... fast jag gillade hunden i Fantastiska Fyran... ja, jag gillade alla andra också och serien i stort... men jag ääälskar ju hundar!

fredag, september 14, 2007 7:38:00 em  
Blogger Holly Golightly said...

Hrmmf! Modesty Blase! Coolaste katten i världen!

lördag, september 15, 2007 7:40:00 fm  
Blogger Maria said...

Holly: Absolut, she's the girl!!!

söndag, september 16, 2007 10:16:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter