söndag, september 30, 2007

Goodmorning Daaarling!

Som sann lyxbohem är jag nu uppe med tuppen, trots det stora kalasandet igår... cigarettmunstycket har jag förlagt... ett likörglas hittade jag under min ena kudde... lösögonfransarna satt fast på tandborsten... de långa halsbanden hänger tydligen på handtaget till ytterdörren har jag hört enligt rykten...

Idag ska jag bjuda min kära mamma och pappa på Elsa Anderssons Konditori... Napoleonbakelser, bananbakelser och lite kaffe gör susen för fluriga frisyrer - det är ett som är säkert!

Jag vill även klappa en fjällko samt köpa lite delikatessost från den lokala lilla ostfabriken någonstans ute i skogen!

... sen må jag nog åka hem... jag börjar tala med så tjocka L nu... och Huggnora blir det väl inget med den här gången heller... när, nääär ska jag åter få se mitt gamla Huggnora... när!? Ibland kryper en känsla på... en känsla som förtäljer mig att jag kanske aldrig någonsin besökt detta Huggnora... höljt i barndomens magisk-nostalgiska skimmer...!

Tadaaa!

1 Comments:

Blogger Fikatanten said...

Ho ho! Har du varit på Elsa Andersssons anrika konditori??? Där har jag praktiserat en gång för länge, länge sen. På den tiden jag gick på Bakelseakademin! Deras fina sätt att föra baktraditioner vidare ger min absolut högsta respekt - R.E.S.P.E.C.T!

tisdag, oktober 02, 2007 6:41:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter