fredag, oktober 26, 2007

Att jobba kväll en fredag...


3 små ljuvliga macroner

... suck... alla andra går hem... kvar står vi, en stab på tre... ensamma kvar... alla andra går iväg... till middagar... till vin... till levande ljus... skratt och skrål...

... kvar står vi... tre...

Då passar jag på att fixa fram tre små kakor... tre små macroner med mumsig fyllning... till tre små personer som står kvar här på jobbet... till klockan 18!

Alla tre blev glada och nu är det snart bara en enda timme kvar... sen får också vi vandra hemmåt i fredagskvällen... frågan är om jag orkar gå på konsert ikväll eller inte...
Svenska Akademien spelar på Debaser!

Etiketter: ,

4 Comments:

Blogger stella sweden said...

FÅR man/kvinna (börjar bli tjatigt det där, jag får nog sluta att slascha så fort jag skriver man, bäst att hitta ett annat ord istället, men min hjärna har tagit en time out så den vägrar)fråga vad macroner ÄR?

fredag, oktober 26, 2007 8:59:00 em  
Blogger Maria said...

Stellapolaris: Frågar man inget - får man inget veta! Macron eller Macaroner som de också kallas (fnys!) är en liten ljuvlig kaka gjord på mandelmjöl... man sätter sedan ihop dem två och två med en delikat fyllning mellan... Det franska konditoriet Ladurée är världskända för sina macroner... som små, små bitar av himlen som fallit ner till jorden för människor att smaka...Jag har skrivit lite om macroner en gång för länge, länge sedan... fast egentligen så var det bara nästan exakt ett år sedan nu - här!

lördag, oktober 27, 2007 9:24:00 fm  
Blogger Fikatanten said...

Macroner - som en bakelsehistoriens fjärilar!

lördag, oktober 27, 2007 10:27:00 fm  
Blogger Maria said...

Fikatanten: Så sant som det är sagt! Pastellfärgade mandelfjärilar...

söndag, oktober 28, 2007 8:19:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter