onsdag, oktober 31, 2007

Egensinnig vänskap!



Min vän och jag promenerar hem från en indisk middag... vi går förbi butiken Bikupan, alltså Röda Korsets second handbutik, och får se en blodröd t-shirt med Albaniens riksvapen/flagga tryckt på bröstet... Albania stod textat under dubbelörnen i ett lätt 70-tals-stuk...
- Snygg!!!
Sa vi högt i munnen på varandra, varpå min vän fortsatte med en spontanmonolog utförd på nobel, sofistikerad högadlig engelsk dialekt:

- "Execuse me, but are you from Alabama?"

- "No, I'm from Albania!"

Varpå vi båda vek oss av skratt som varade säkert 5 minuter... sen gick vi hem till mig och kokade kaffe och te och åt chokladpraliner...

4 Comments:

Blogger Lotta said...

med pralintång !

onsdag, oktober 31, 2007 10:14:00 em  
Blogger Maria said...

Icke att förglömma - med pralintång!

onsdag, oktober 31, 2007 10:26:00 em  
Blogger stella sweden said...

Undrar så om ni köpte den röda?

onsdag, oktober 31, 2007 11:58:00 em  
Blogger Maria said...

Stellapolaris: Nej, den såg lite stor och sladdrig ut... jag gillar figursytt, men man kan ju alltid göra en egen med potatistryck!

Albania here i come...

torsdag, november 01, 2007 10:09:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter