torsdag, oktober 11, 2007

Jag fick ett vykort från Mr. Darcy!



Kära voffiga Frk Maria.

Jag skriver dig från den Londoniska staden på de Brittiska öarna och jag är här för att träffa min gamla faster Mrs Prunella. I vår anrika blodhundssläkt så är Mrs Prunella matronan - voffar hon så kommer man springandes med svansen mellan benen annars får man sig en avhyvling som heter duga och förmodligen stryks man ur testamentet! Som du förstår så kommer det att bli mycket nosande i Hyde Park, spatserande med käpp och plommonstop längs Pall Mall samt inmundiga afternoontea på The Ritz med crumpets och clotted cream. Jag har köpt mig en ny tevärmare i skotskrutig tweed samt en ny röd sammetskudde med guldtoffsar till min sovkorg. Mmmm grrrr, jag blir alldeles lurvig i pälsvecken när jag tänker på hur gott jag kommer att sussa här framöver! Har ni träffat den vidunderligt sköna Frk Pollyanne på senare tid? Hon är ständigt i mina tankar och jag tänker bjuda över henne på en kopp te när jag kommer hem igen. Jag tror att Mrs Prunella skulle tycka mycket väl om Frk Pollyanne, det tror jag å det bestämdaste! Nu må jag svassa iväg på min förmiddagspromenad längs Themsen och sedan få mina långa öron polerade med sämsskinn!

Adjö kära Frk Maria, må vi snart ses!
Voff voff från eder Mr. Darcy

Etiketter: , ,


eXTReMe Tracker
website counter