tisdag, oktober 09, 2007

Why? Because you asked me to...

Ont i nacken och trasig iPod... livet känns tungt just nu...
Jag spelar de ljuvaste melodier ändå... medan fåglarna beter sig som drunkna sjömän och trädens ödesmättade susande förtäljer om att det är dags att sova...

Men jag vill inte sova...


Jag vill vara vaken och titta på den där filmen som börjar alldeles för sent...

Jag vill vara vaken och promenera på en månbelyst stig i skogen där små stenar glittrar som om de vore äkta diamanter...

Jag vill vara vaken och dricka calvados på en förstukvist iklädd tjocka tröjor, långa virade sjalar och mina nya Dr Martens 20-hål medan nattens dis sänker sig i svackorna och nosen blir kall och färgad rosenrosa av köld... samtidigt som någon säger till mig:
"D
u är vacker när du fryser..."

Jag vill inte göra som naturen... sova... nej... inte nu!

Det är alldeles för tidigt för det... eller så är jag i ofas med allt runt omkring mig just nu...?

Etiketter:

4 Comments:

Blogger stella sweden said...

Sick...vilken poesi! Sååå vackert...det är jag helt säker på!
- "du är så vacker när du fryser"...tänk dig att få höra..."du är sååå vacker när du nyser"....

tisdag, oktober 09, 2007 7:38:00 em  
Blogger Maria said...

Stellapolaris: Hihihi... det skulle vara precis lika glädjande att få höra... tycker jag!

tisdag, oktober 09, 2007 7:48:00 em  
Blogger Stina said...

Men hur blev det med ipoden? Fick du laga den? Har alldeles glömt att fråga....

onsdag, oktober 10, 2007 3:52:00 em  
Blogger Maria said...

Stina: Jag fick åtminstone lämna in den andra gången jag gick dit... igår alltså. Sen återstår att se vad de säger om eländet!

onsdag, oktober 10, 2007 4:14:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter