onsdag, november 14, 2007

- Hörru Motel-Bambi, förtälj mig hemligheten med vintern...

- Oj gumman, vad du går omkring och funderar på sakernas tillstånd jämt och ständigt... och ställer dina frågor hard-core style! Jag förstår att du är trött på kvällarna och somnar i soffan under filten som den spädgris du är... Ja, du... vintern... vintern är sommarens baksida... dess rygg kan man säga... och man kan ju inte ha en framsida om man inte har en baksida... man kan inte ha en mage om ryggen saknas... men jag anar att du är ute efter andra ord... andra beskrivande omskrivningar av vinterns hemlighet...

- Hmmm, ja... jag vill att du förklarar vidare Motel-Bambi... du är inte riktigt där jag söker svaret ännu... jag söker något enklare... något som sätter bild till min känsla... om det går... går det...?

- Du är svår att tillfredställa min vän...

- Jo, jag vet...

- Hemligheten med vintern... det min vän... det är att ingen... ingen... absolut ingen snöflinga är den andra lik... det är hemligheten med vintern...

- Hmmm... åååh... ingen snöflinga är den andra lik... så är det naturligtvis... det är magi... på högsta nivå... det vackraste av allt... tack Motel-Bambi...

- Du är alltid, alltid välkommen Maria...

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter