lördag, december 15, 2007

En renoveringsrapport!



... en dag blir det manna... men just nu är det puts och färg som ramlar från himlen...

- I'm a working-girl today!

Ett tips från en expert (dvs moi!):

Klättra INTE upp så jäkla högt på stegen samtidigt som du petar puts rakt ner i plytet på dig själv... du blir, som jag, bara chockad över att det grusar till sig i ögonen... och det blir ett väldigt frustande och hostande!

Funderar på om Zarah Leander verkligen är bra renoveringsmusik... ?
Vet inte riktigt... ja, ja... jag sysslar ju för bövelen med en dekandent renovering med ett rum där det ska drickas modesta mängder champagne... det är mest franskt 60-tal här just nu anyway... så en liten skvätt Zarah passar nog bra att bryta av med ändå... känner att Thin Lizzy bör till för att skruva upp farten lite också! Vad trevligt det vore om någon av er kunde vara här och agera lite dj för mig idag... har ni vägarna förbi, så droppa in vet jag!

... och bara för att man är en hard working lady, så bör man inte glömma bort att sova med papiljotter för att få de rätta lockarna på det röda - kära nån... fattas bara annat!

Ta-dah ni ljufvliga människor... vem av er sätter på en kanna te åt mig?

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Lotta said...

Oj va duktig du är med renoveringen då ! Jag kommer gärna & DJ´ar... fast hellre när det är färdig skrapat ;)
See Ya Soon på Glöggish i Årsta !

söndag, december 16, 2007 2:14:00 fm  
Blogger Fikatanten said...

Hade jag inte en bulle i ugnen, alltså en BULLE inte en UNGE, så hade jag så gärna droppat förbi. Jag håller på med årets julkaka förstår du! Även jag kommer när det vankas champagne!

söndag, december 16, 2007 9:08:00 fm  
Blogger Lotta said...

Du kanske hinner förbi en liten stund på slutet då ? Glöm bara inte att ta med dej en bit av ny-bullen :)

söndag, december 16, 2007 10:20:00 fm  
Blogger Holly Golightly said...

Honey, hade jag bara vetat så hade jag slirat in för att vända några heta vax åt dig! Vi ses på glöggish i Årsta istället!

söndag, december 16, 2007 10:37:00 fm  
Blogger Maria said...

Lotta, Fikatanten och Holly: Ja... det blev som vi trodde... vi sågs på glöggish i Årsta hemma hos Rudiegirl! Sååå trevligt att träffa er alla... puss puss i pannan på er!

söndag, december 16, 2007 7:29:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter