söndag, december 09, 2007

Godmorgon...

... jag är oförtjänt glad och pigg så här på morgonkvisten... kan bero på att dj:n på BerlinSthml spelade jäkligt bra musik igår och Nattes önskan om Joy Division uppfyllde han så snällt och glatt!

- "Det är inte så att jag vill gå hem än... jag menar heller inte att vi ska ta en Berlini till... men den var goood... jag går bara ut och tar en ciggis nu... så kollar du drinklistan!"

Berlini
är BerlinSthlms fantastiskt goda drink gjord på champagne, Creme de Mûre och krossade hallon... mmm-mm! Jag misstänker att det lönar sig att hålla sig borta från tofflor och mular från öst... och här får ni ett levnadsråd som är väl värt att ta till sig:

Beware of the Boogierock and stay away from all green cocktails!

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

ajaj, men kolla youtube!
sökord: fyllskalle + tant + vobblar

söndag, december 09, 2007 10:54:00 fm  
Blogger Maria said...

Nättchen: Får bara upp videos med Twice a Man och Tredje Mannen!!!

söndag, december 09, 2007 11:48:00 fm  
Anonymous Anonym said...

memento mori då, sök på det! eller stadion des jugends, eller strasse, eller spion 13!

söndag, december 09, 2007 2:31:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Ok... men Strasse har jag på kassettband och Spion 13 har jag på vinylsingel... En kompis från Avesta, hade ett band som hette Gemene Man i början av 80-talet... jag kollar upp det också, när jag ändå håller på liksom!

Trees and Gardens då... det var väl Mare Kandres band innan hon började skriva böcker... eller var det någon annan... ?

Underlands skiva Kärlek Enkel har jag också på kassettband... men jag kollar upp dem också!!!

söndag, december 09, 2007 2:37:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter