onsdag, januari 23, 2008

7 sanningar om en rödhårig - Love me or leave me!

Johnny - iklädd vit kravatt... en marsipangrön brokadväst och trekantig hatt marcherade chevalieriskt in och daskade till mig sååå dekadent med sin silkeshandske på min engelskt rosenrosa kind... tilldaskad av en silkeshandske dekorerad med den mest skiraste av Brysselspets...

- Du är härmed utmanad!

... sa han på bruten franska... och jag... jag har ju sååå svårt att tacka nej till utmaningar som triggar hjärnan... samt dekadenta män som daskar silkeshandskar på min kind!
So sugarbabies... can you handle the truth... !?


1. Jag är bibliotekarie - jag har knappt läst några av "klassikerna"! Men jag har otroligt svårt för kanonisering och att göra/läsa/köpa/lyssna på det andra tipsar mig om... jag vet att det finns andra godbitar där ute... godbitar som är mycket, mycket bättre... kalla mig gärna avantgardist!

2. Jag hoppar i sängen ibland... det ingår i min depraverade livsstil!

3. Jag är lite barnsligt förtjust i motiv målade av Raphaeliterna... jodå, jag har massor av affischer som inte är uppsatta på några väggar hemma... frågan är om de någonsin kommer att hamna där... ?

4. Jag hatar att dammsuga... HATAR är inte starkt nog... I LOATH it! Jag diskar eller tvättar mycket, mycket hellre!!!

5. Jag är löjligt förtjust i vett och etikett... vid matbordet och annorstädes... tja gärna lite här och där! Magdalena Ribbing rules ok!!!

6. Jag är oerhört glömsk! Det räcker ibland med att jag bara vänder på klacken för att göra något och allt är utraderat från min hjärna! Ibland kan jag komma på vad det var... och ibland är det totalt borta för att aldrig återfinnas! Ja, jag glömmer även bort vad människor sagt till mig... Hav tålamod med mig... jag skyller på min otroooliga kreativitet!

7. Jag tycker inte om barn... jag tycker barn är tråkiga... jag tycker endast om barn som är brådmogna, lugna och konversibla!

There you have it... Love me or leave me!

Jag utmanar Stina, Lotta och Stellapolaris

Etiketter:

9 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Vafalls .. är jag ...?

onsdag, januari 23, 2008 3:25:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Ja, men det är ju på ett sofistikerat och intressant sätt... jag är dekadent!!!

onsdag, januari 23, 2008 3:34:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Jag hatar förresten också dammsugning. Jag brukar köra med en sopkvast. På det viset kan man njuta av musik utan att bli störd också.

onsdag, januari 23, 2008 3:57:00 em  
Blogger Maria said...

Johhny: Jag vill uppfinna något slags vacum som bara suger bort allt damm och smuts - men inte lyckats ännu!

onsdag, januari 23, 2008 4:34:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Jag kan komma hem till dig och lägga mig på golvet. Sedan kan du få knacka ett lite hål i mitt huvud , kanske med silverhammarn, och vips sugs allt upp.

onsdag, januari 23, 2008 5:27:00 em  
Anonymous Anonym said...

jag gillar att dammsuga :-(
och jag gillar barn...kanske. men dom gillar inte mig! för ja är inget gullig ju.

onsdag, januari 23, 2008 6:35:00 em  
Blogger stella sweden said...

...ajajajaja....daskad!
Av en silkeshandske...sååå dekadent...huru skulle jag kunna låta bli?

onsdag, januari 23, 2008 6:44:00 em  
Blogger stella sweden said...

done...done...done...daaarling!

onsdag, januari 23, 2008 10:31:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Det vore en härligt surrealistisk upplevelse... jag bjuder dig på absinth under tiden!

Nättchen: Du är ju hur gullig som helst ju... du är ju så gullig att du inte ens får köpa ciggisar på barackmacken i borås ju!!! Då är man gullig!!!

StellaP: Ja, hur skulle du kunna låta bli... och jag ska läsa under dagen... det är torsdag och jag står i givakt med pälsskinnsputsade hundöron mellan 10-12 och då brukar jag ha tid att surra runt och lapa i mig andra människors ord på nätet... read you soon... daaarling!

torsdag, januari 24, 2008 9:27:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter