söndag, januari 20, 2008

I did!



... ja, nu syns ju inte alla väggar eftersom min hall består av inte mindre än tre rum... men igår spacklade jag fyra väggar samt smackade igen de stora hålen som fanns på väl valda ställen... (det vita är grundtäck och det där gråa är alltså spackel... eftersom jag är känd för att inte vilja göra som alla andra, så kör jag grått shit!)

Marlene Dietrich-salongen kommer alltså att utvecklas i det stora rummet här i mitten där två röda sammetsdrapperier kommer att budoira in rummet ordentligt!

... oooh... jag hör att Roxy Music inte vill annat än att spela i min Marlene Dietrich-salong... självklart killar - ni är stående akt!

Etiketter: ,

14 Comments:

Blogger rigg said...

I somras lärde jag mig att grått shit är bättre än vitt shit när det gäller spackel.

Duktigt jobbat!

söndag, januari 20, 2008 10:20:00 fm  
Blogger Maria said...

Rigg: Yeah!!! We rule the shit ok!!!

söndag, januari 20, 2008 10:25:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Det ser ju bra ut.Snart är bara det roliga kvar.
PK.

söndag, januari 20, 2008 10:31:00 fm  
Blogger Maria said...

Pappa: Tack för de orden! Puss puss till dig o mamma...

söndag, januari 20, 2008 10:33:00 fm  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Fan, du bor ju i ett slott.

söndag, januari 20, 2008 1:01:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Näe inte storleksmässigt (45 kvadrat) men jag gör det till ett mys-slott!

söndag, januari 20, 2008 1:12:00 em  
Blogger stella sweden said...

Jess...gör det till ett mysslott..baby...
You can do it!

(snart börjar min renervering med vitt shitt på ALLA väggar)

((överst alltså))

söndag, januari 20, 2008 8:40:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Off topic: Det låter löjligt att säga "Du är utmanad", men det är du .

söndag, januari 20, 2008 10:19:00 em  
Blogger Maria said...

StellaP: Ett mysigt slott beställt!
Ett mysigt slott bekräftas!

Johnny: Tackar, tackar... den daskade silkeshandsken är upplockad!

måndag, januari 21, 2008 1:35:00 em  
Blogger Lotta said...

šnyggt som faan !!!

måndag, januari 21, 2008 8:56:00 em  
Blogger Maria said...

Lotta: ... och snyggare kommer det att bli... mysvulgärt snyggt!

tisdag, januari 22, 2008 9:28:00 fm  
Blogger rigg said...

Jag bjuder på pausunderhållning i renoveringens tecken!

tisdag, januari 22, 2008 10:00:00 em  
Blogger Maria said...

Rigg: Ja... de där tokiga tyskarna!!! Tack, men nu fick jag prestationsångest... kan man jonglera fast spacklet på väggarna tror du!?

onsdag, januari 23, 2008 10:31:00 fm  
Blogger rigg said...

Maria, man kan säkert jonglera fast spackel i både väggar och tak. Säkert, jag är övertygad. Prova gärna, men glöm inte att lägga ut dokumentation - helst i bilder här på bloggen.

(Gärna haka på den nya trenden med vlog)

onsdag, januari 23, 2008 3:23:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter