torsdag, januari 17, 2008

JAG skulle utan problem kunna vara kriminell!

Polisen slog till mot en lägenhet i södra Stockholm igår... de fann dopningspreparat och en sällsynt halvapa - en pygmétröglori!!!

Enligt DN ska mannen med de apparta och olagliga pryttlarna i sitt hem förklarat för polisen att han köpt halvapan av en okänd man på Gullmarsplan!?

Herregud!!!

Om jag vetat att det var så jäkla enkelt att få tag i en lori, så hade jag hoppat på t-banan och åkt över bron och i skydd av mörker, trenchcoatklädd med hes röst frågat varenda okänd man på plats om de har en halvapa av lorimodell till salu...

Jag ääälskar nämligen loris!!!

Ok... pygmétröglorin bor nu hos Jonas på skansenakvariet men kommer snart att få flytta till Malmö Naturmuseum... och vänta nu ska ni få höra - DÄR, i Malmö, finns redan en ensam pygmétröglorihanne... som snart inte kommer att vara ensam längre... !

... guuud vilken gullig liten historia trots allt... ja förutom det där med de illegala substanserna...

7 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Jag minns från när jag gick i gymnasiet, att de som rökte hasch kallade det för "affe". Om det var haschet i sig som kallades så, eller om det var en hasch-sort vet jag inte, men jag kan tänka mig att man lätt kan råka köpa en apa om man efterfrågar "affe" på gullmarsplan en mörk kväll. Speciellt om langaren är tysk.

torsdag, januari 17, 2008 4:08:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Huvva... affe vill jag ju inte ha... så jag frågar helt frankt om en halvapa istället... fast tänk om jag råkar få en jorduggla istället???

torsdag, januari 17, 2008 4:47:00 em  
Anonymous Anonym said...

affe är ju för att det är från afghanistan. sen finns det libb, det är från libanon. eller libyen? :-)

GUUUD vet ni ingenting om knark eller?

här är ett lagligt djur till maria, om det inte vore för att boppa redan tingat henne
http://www.blocket.se/vi/14830904.htm?ca=11_s

torsdag, januari 17, 2008 7:51:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: åååååååh!!! Men hur lagligt är det med apricotfärgade kottar egentligen???

torsdag, januari 17, 2008 9:04:00 em  
Blogger Maria said...

... och nej, JAG vet inget om knarkliga substanser!!! Och det är jag stolt över!!!

torsdag, januari 17, 2008 9:05:00 em  
Anonymous Anonym said...

jag tror att frida är laglig.
lagligare än knark!
visst var hon så gullig så man bara ville utbrista i ett "naaaauuuuuuwwwwwwww"?

:-)

fredag, januari 18, 2008 9:33:00 fm  
Blogger Maria said...

Nättchen: ... man ville äta upp henne!!!

fredag, januari 18, 2008 9:36:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter