fredag, januari 18, 2008

I'm a wild & crazy wealin' dealin' girl!

Jag hörde av mig till Alastor Press angående boken Mot Strömmen av JK Huysman från 1884... Boken ska enligt Pelle vara det dekadentas bibel... och då måååste ju jag ha den - så är det ju bara!



Hej.
jag skulle vilja köpa Mot strömmen av Huysman. Har ni den i lager?
/Maria


Hej Maria,
tyvärr är Mot Strömmen slut hos oss. Det är möjligt att det finns något ex kvar hos en liten bokhandeln i Stockholm. Hittade förresten telefonnummer till Bokhandeln. Hoppas du hittar boken!
Bästa hälsningar,
A L


Tack snälla, jag hör av mig till dem så får vi se!
/Maria


Hej,
jag är angelägen att införskaffa Mot strömmen av Huysman.Har varit i kontakt med Alastor Press men den är tyvärr slut hos dem...
/Maria


hej maria, jag tror vi har den.
är inte i bokhandeln nu (som ännu inte öppnat efter helgerna) men jag kan åka förbi och kolla lite senare idag.
vänligen,
/d


Underbart, tack snälla!
Om så är fallet så är min adress...
Antar att du skickar den mot faktura...?
/Maria


hej, jag kommer inte kunna skicka den förrän nästa vecka av olika anledningar.
alternativet är att vi ses på stan och helt enkelt dealar den där. jag bor själv på söder.
vill du ha den ikväll eller till helgen?
/d


Oj, va bra!
Jag kan ikväll!
När och var och vad kostar den?
/Maria


grymt. jag gör såhär: så snart jag kommer från jobbet (senast 17) sticker jag till bokhandeln och ser att boken verkligen finns där.
tror den ligger på runt 200 kr, kollar upp det, men du får gärna betala kontant. sen hör jag av mig till dig. jag bor på xxx, så
vi löser nog det hela smidigt.
/d

***

Tja, får jag inte tjacka apor på Gullmis så tjackar jag det dekadentas bibel hemma på söder helt enkelt!!!

Etiketter:

6 Comments:

Blogger Gudrun said...

Det kallar jag service! Och så spännande...min fantasi bygger genast upp små tänkvärda scenarion över överlämningen...

fredag, januari 18, 2008 10:48:00 fm  
Blogger Maria said...

Guns: Oooh-la-la... hela mitt liv är en film... jämt och ständigt... man kan ju inte gå genom livet och ha tråkigt, när det är rätt enkelt att ha roligt och spännande!

Jag återkommer med rapport om själva överlämnandet senare!

fredag, januari 18, 2008 10:52:00 fm  
Anonymous Anonym said...

men KÄRA vän! vet du inte vad "bok" 'r f;r knark-
angel dust, pcp, crack, R:Kheroin_!_!_!_

fredag, januari 18, 2008 8:01:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Näääääh!

fredag, januari 18, 2008 8:44:00 em  
Anonymous Anonym said...

lägg märke till att mitt tangentbord "kukade ur", jag var alltså inte "knarkad" när jag skrev "det där"

fredag, januari 18, 2008 10:28:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Jag blev faktiskt orolig där ett tag, men som alltid med oss två så tog jag situationen med fattning och låtsades som om allt var normalt och i sin fullaste ordning!

Swanberg rules ok!

lördag, januari 19, 2008 10:17:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter