måndag, januari 21, 2008

Brötarfunk en måndagmorgon...


Simple Minds - Love Song

Vad sjutton hände med Simple Minds... de var så otroligt bra en gång i tiden... fram till 1982... sen hände något som inte var så bra alls faktiskt... brötarfunken bara försvann från Jim Kerrs musikaliska kreativitet och slisket tog överhand. Jag såg dem 1985, de var inte så bra då... men han kunde fortfarande föra sig snyggt på scenen...

Ingen klär som Jim Kerr i ett par herrbyxor och skjorta... och han är världsbäst på handklapp... så är det bara!

Oooh... you scottish...

Etiketter:

6 Comments:

Blogger Stina said...

Det var visst väldigt längesen jag läste din blogg, har missat bokutbytet, apan och jag vet inte vad. Skärpning Mme Stina! Simple minds ja, vad hände med dem? har också för mig att jag såg dem nån gång på åttitalet, men inte med dig dock.

måndag, januari 21, 2008 1:31:00 em  
Blogger Maria said...

Stina: Ja, kära nån... här lever jag ett spännande liv så det stänker om det... och du har inte den blekaste aaaning!

måndag, januari 21, 2008 4:12:00 em  
Blogger Verbal Kint said...

"Fram till 1982"? New Gold Dream, är den före eller efter förfallet för dig?

tisdag, januari 22, 2008 11:09:00 fm  
Blogger Maria said...

Verbal: Sorry - men den kom efter... jag gillar det där brötiga...

tisdag, januari 22, 2008 2:18:00 em  
Blogger John Eje Thelin said...

Svaret på vad som hände är mycket enkel: basisten Derek Forbes lämnade bandet. Det är ju han som bär den här låten - och många, många andra SM-låtar frånd en bra perioden. Fast då räknar jag med NGD och SitR också. - de är inte särskilt mycket mindre brötiga, tycker jag. Det är möjligen lite sirligare trumspel, men annars är de samma andas barn som Love Song.

Forbes har sedermera återkommit till bandet, men det har inte hjälpt, f.ö.

torsdag, januari 24, 2008 7:02:00 fm  
Blogger Maria said...

John E T: Ja, det brukar vara basisten eller trummisen som brukar styra soundet... lyssnar ändock endast på de tidigaste simple mindsplattorna... men borde kanske ge de närmast efterföljande en chans!

torsdag, januari 24, 2008 9:57:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter