söndag, januari 27, 2008

Den penibla tystnaden...

Jag har inga problem med att vara tyst... även tillsammans med andra... jag uppskattar människor som vill och kan vara tyst tillsammans med mig...

Människor som ständigt måste låta orden flöda gör mig trött!
Jag ser det som en ädel konst att vila och njuta av tystnad tillsammans med någon!

... men jag måste erkänna att min tystnad idag är mer av den penibla sorten - jag skäms! Jag skäms över att jag INTE jobbat med min hall den här helgen... det var ju liksom det jag skulle göra - spackla, ja kanske till och med tokspackla i två dygn! Men igår blev det andra planer... och idag har jag inte gjort så jäkla mycket nytta förutom att tvätta!


... ni fattat läget va... så, det är bäst att jag fortsätter med det som jag är så oerhört bra på - att inte göra ett jota!

Adieu... jag tror att jag måste göra en chokladpudding nu... eller nåt!

Etiketter:

6 Comments:

Blogger stella sweden said...

Silent is GOLDEN...daarling!

(gammal kinesisk klyscha alá Cherisch)

måndag, januari 28, 2008 10:35:00 fm  
Blogger Maria said...

StellaP: Ja, att tala är sliver och tiga är guld!

(gammalt djungelordspråk)

måndag, januari 28, 2008 12:22:00 em  
Blogger stella sweden said...

Jag tycker att det är väldigt osjälviskt av de där små djuren att offra sina liv för att hålla andra djur varma.

(gammalt ordspråk - apropos djungeln - alà Ginger Rogers)

måndag, januari 28, 2008 2:01:00 em  
Blogger Maria said...

Klockan är aldrig för sent slagen för inläggning av ingefära.

(gammalt ordstpråk apropå Ginger Rogers och smaskiga tilllbehör till middagar på offrade osjälviska små djur)

måndag, januari 28, 2008 7:45:00 em  
Blogger stella sweden said...

;D

"Om du blir slagen på den högra kinden, så vänd inte den andra till"

(gammalt klyscha alá bibeln apropos
klockan som aldrig är för sent slagen för ingefärsinläggning som väldigt smaskiga tillbehör till de osjälviska små offrande djuren)

måndag, januari 28, 2008 8:09:00 em  
Blogger Maria said...

"Köp alltid ny klocka om du slagit sönder din gamla... eller skit i't... tiden är ändå ur led!"

(gammalt och helt bortglömt ordspråk appropå trasig klocka, att snurra runt sin egen axel när man blir slagen på högerkind samt Phileas Fogg som ska resa Jorden runt på 80-dar... och kom försent, fast han inte gjorde det!)

måndag, januari 28, 2008 8:22:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter