lördag, februari 16, 2008

Frukoststängt!



Jag mal kaffebönor... kokar mjölk... skrammlar ägg... pressar saften och livet ur morötter... och nyper blåbär, hallon, björnbär, jordgubbar och tranbär i sina små runda magar - bara för att de ska släppa ifrån sig sin ljuvaste nektar till mig, mig, mig... jag - egocentrisk... tja, kan hända, men bara på ett bra sätt!!!

... ursäkta mig jag måste kolla till spisen...

Jag bränner vid äggen som skrammlar i en kastrull... jag råkar knuffa till espressobryggaren så allt kaffe rinner ut på spisen... jag inser att jag inte har något paprika... jag - egocentrisk... tja, kan hända, men på ett klumpigt sätt!!!

... tur att man man älska sig själv ändå...

5 Comments:

Blogger Stina said...

Ja jag vet, det där med att knuffa till espressobryggaren så att allt kaffe rinner iväg och ner i de små hålen som finns runt gasspisbrännarna. Och torkandet sen. Happy Saturday morning! Det brukar bli bra i alla fall till sist. Såvida det inte var sista grammet kaffe, men det var det väl inte? Ha en ljuvlig helg.

lördag, februari 16, 2008 10:17:00 fm  
Blogger Maria said...

Stina: Godmorgon min sköna! Nej, jag har några bönor kvar som skrammlar i påsen... jodå, resten av dagen blir nog bra ändå... ska supportshoppa med en vän och sedan gå på konsert med en annan...

Jag önskar dig en lugn och återhämtande och rolig helg!

lördag, februari 16, 2008 10:34:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Jag har PAPRIKA!!!!

lördag, februari 16, 2008 10:32:00 em  
Blogger rigg said...

tja, vissa morgnar är bättre än andra, vissa morgnar är inte som andra... själv är jag förbaskat trögstartad...

lördag, februari 16, 2008 11:13:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Men var var den i morse då??? Du kunde ha skickat paprikan på båten hit!!! (du kunde ha givit den på båten...)

Rigg: Jag är en obotligt morgonpigg människa... och frukosten är det viktigaste målet på hela dagen för min del...

söndag, februari 17, 2008 9:30:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter