torsdag, februari 14, 2008

Nytt från Alga!



Det verkar florera så mycket tråkiga sällskapsspel nu för tiden... annat var det FÖRR när man kunde spela Monopol... Risk... och icke att förglömma Nya Bondespelet hela sommarlovet utan att tröttna... jag förstod aldrig riktigt varför det hette NYA Bondespelet... för det Gamla Bondespelet har jag aldrig sett röken utav... !?

Men nu har Alga fattat galoppen och tillsammans med sitt systerbolag Zombco har de äntligen utvecklat ett spel som skulle få mig att tokspela bort hela semestern - det här spelet, från 8 år och uppåt, kommer att bli en svårslagen succé... sanna mina ord!!!

Etiketter:

5 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Såna roliga spel, och inte de roliga leksakerna och byggsatserna heller - kom/kommer aldrig till Sverige (vilket suger).

torsdag, februari 14, 2008 4:10:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Då får man hitta på dem själv... som i detta fall kan det ju inte vara så svårt - några ögonglober, lite myrra, sand, harts och en ugn!

torsdag, februari 14, 2008 4:45:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Trolldeg, ej att förglömma.

torsdag, februari 14, 2008 5:03:00 em  
Blogger stella sweden said...

Åhhh! Skönt att jag inte är ensam om att tycka det faktiskt är väldigt roligt med den typen av spel/lekar!

Trodde att det var något fel på mig eftersom jag gärna lyssnar till "detaljer" ikring hur min kollega tex har ihjäl små möss....ja...sånt..

- jo...vi har möss här också...

torsdag, februari 14, 2008 5:31:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Trolldeg, gaffatejp och plasticpadding!!! Universalgrejjor, universlagrejjor!!!

Stella: Det är dom små, små detaljerna som gör'et!
En gång i tiden kunde jag hela proceduren om hur man fixar ihop en mumie... men det var när jag var ung kandidat i Uppsala och läste egyptologi - då ingick kunskapen att kunna rabbla hela tjofräset utantill om man så blev väckt mitt i nattmössan av ett gäng speltokiga jyckar och kusar!!! Nu minns jag bara att det var fyra kanopkärl där suddgummiludd, lösmustasch, lillfinger och en ögonfrans skulle ligga... eller var det gårdagnattens pott för canastaklubben... ???

torsdag, februari 14, 2008 6:20:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter