måndag, februari 11, 2008

Gissa vem...

... som föddes på samma dag som jag - dvs den 27 december... (fast många, många år tidigare naturligtvis!) !?

Ledtråd: Personen i fråga lär ha städat Sven Bertil Taubes ungkarlsya i början av 1960-talet! Enligt Svempa-Berras memoarer lär det ha gått till på följande sätt:

Personen gästspelade i Stockholm i början på 1960-talet och ville ha en ung aktör som var snygg i smoking, som presentatör på scenen. Budet gick till Sven-Bertil Taube. "Jag hade då en rätt nysydd smoking" påpekar han själv. Men det slumpade sig inte bättre än att den unge Svempis golvades av influensa. Svempa-Berra låg snörvlande och hostig med hög feber, när det en dag ringde på dörren till den rätt röriga ungkarlslyan. Utanför stod XXX, hälld i en silver­laméoverall, och sade:

– Jag hörde att du var sjuk, så jag tänkte att det var bäst att jag kom och lagade lite mat åt dej...!

Etiketter:

24 Comments:

Blogger Groucho said...

Pongo?

måndag, februari 11, 2008 1:40:00 em  
Blogger Maria said...

Neeeeej... Pongo hade väl ingen silverlaméoverall heller!!!

måndag, februari 11, 2008 4:25:00 em  
Blogger Groucho said...

Pingu?

måndag, februari 11, 2008 4:41:00 em  
Blogger Maria said...

Nej men NEEEJ!!!
Pingu har iof frack på sig... men inte faaan var han hemma hos Svempa-Berra i hans ungkarlslya heller - SKÄRPNING!!!

måndag, februari 11, 2008 4:43:00 em  
Blogger Groucho said...

Korak då?

måndag, februari 11, 2008 4:46:00 em  
Blogger Maria said...

KORAK!?
Tarzans son???
Tror inte det du!!!

måndag, februari 11, 2008 4:49:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Marlene Dietrich, naturligtvis.

måndag, februari 11, 2008 5:29:00 em  
Blogger stella sweden said...

Tooo late, men jag kan inte hålla käft ändå...

måndag, februari 11, 2008 6:59:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny o Stella: JAAAAAA! Tur att man omger sig med begåvade människor!!! Första pris är ett medlemskort i sällskapet "Marlene Dietrich-salongen"... det blir ett skitsnyggt medlemskort i rött med svart text och ett snyggt foto på Marlene (har fixat det idag!)... Andra pris är även det ett likadant medlemskort!

Måste få era adresser så jag kan skicka korten - på sanning alltså! Det betyder att ni alltid är välkomna hit för en cocktail när helst ni vill! Sen blir det stor-party den 6 maj varje år... vill inte ha ferren på min födelsedag heller, så jag valde hennes dödsdag istället!

Hör av er till min mejl så ska jag skicka över det vackra medlemskortet så snart det är färdigt!

måndag, februari 11, 2008 7:32:00 em  
Blogger Maria said...

... jag kan skicka det via mejl också... men då får ni klippa till och plasta in det själva!

måndag, februari 11, 2008 7:39:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

maria: Du kan ju skicka det telepatiskt, så kan vi materialisera fram det i en seans. :-)

måndag, februari 11, 2008 7:55:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Då måste vi ha blod från en jungfru först... och en stor'en jäkla getajäkel!!!

Äh, din epostadress har jag ju redan... om vi inte får tag på ena jungfru + getajäkel så skickar jag via e-brev så får du klippa och klistra lite själv istället... kan hända att korten blir färdiga i veckan - beror på hur petig jag kommer att vara... och jag kan vara petig när det gäller sån här klipp o klisterkonst kan jag lova!

I vilket fall som helst kommer ett medlemskort hem till dig ena eller andra vägen...

måndag, februari 11, 2008 8:06:00 em  
Blogger Maria said...

... Korak... fnyyyyys!

måndag, februari 11, 2008 8:08:00 em  
Anonymous Anonym said...

JAG hade ju gissat på Joey Tempest förstås, i klippdockeversion.
men nu är det ju försent.
här är min låtsastvilling http://www.polanegri.com/
och när JAG kommer, oinbjuden, och cocktailar och röker PIPA faktiskt i din hall, då ser jag ut som henne. lovar!

måndag, februari 11, 2008 8:35:00 em  
Blogger stella sweden said...

Ojoj...jag vann! Utan att ens säga VEM det var!
Åhhhh...du känner mig...du läääser mina tankar...du transformerar dig, du förökar dig o sitter brevid mig när jag tänker!

Åhhh..jag blir sååå exalterad!

Hööhöö!!!

måndag, februari 11, 2008 8:39:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Du är redan självklar för medlemskap... gröna tofflor och japanska mular eller hur det nu var... det är bara dig jag dricker giftgröna och totalgiftiga drinkar med! Pipa är sexigt!

Välkommen Pola Pola Pola!!!

By the way - Joey Tempest hade varit fel, även i klippdocksformat... men det har du säkert redan listat ut!

Stella: Jag har oanade förmågor som jag själv inte vet om förrän strax efteråt! Jag tillåter mig själv häpna - av mig själv!

måndag, februari 11, 2008 9:17:00 em  
Blogger Groucho said...

Plupp?

måndag, februari 11, 2008 10:22:00 em  
Blogger Maria said...

NEJ MEN VA FAAAN GROUCHO!!!
Det är INTE Plupp-helvetet!!!
Det är MARLENE DIETRICH!!!
Tävlingen är redan over and done!!!

tisdag, februari 12, 2008 10:11:00 fm  
Blogger Maria said...

... ps - jag älskar dig ändå Groucho!!!

tisdag, februari 12, 2008 10:12:00 fm  
Blogger Groucho said...

Då är det meningslöst att gissa på David Cassidy antar jag?

tisdag, februari 12, 2008 5:33:00 em  
Blogger Lotta said...

Men hallå, borde d inte vara Nanne Grönvall... Eller?

onsdag, februari 13, 2008 2:48:00 fm  
Blogger Maria said...

Groucho: Ja det är helt jävla tok-kört att gissa på David Cassidy, men det verkar inte spela någon större roll... så välkommen med flera järva gissningar käre vän!!!

Lotta: Nej, gällande Nanne får du vända dig till Melodifestivalshelvetet istället!

onsdag, februari 13, 2008 9:46:00 fm  
Blogger Groucho said...

Allting jämnar ut sig. När man får mindre hår att kamma, får man mera ansikte att tvätta.

onsdag, februari 13, 2008 12:31:00 em  
Blogger Maria said...

Groucho: Så sant som det är sagt av dig!

onsdag, februari 13, 2008 3:13:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter