söndag, februari 10, 2008

Pink Industry Revisited!


Pink Industry - What I Wouldn't Give (1985)

Jag fullkomligen älskade, älskade, älskade det här bandet 1984... Pink Industry bestående av Ambrose Reynolds och Jayne Casey. Deras första ep Forty Five kom 1982.


Det har alltid varit svårt att få tag på material av Pink Industry fast jag hittade nästan allt på vinyl efter idogt letande på den tiden när det begav sig...

Till skillnad från mycket annan musik från samma tidsepok, så tycker jag faktiskt att Pink Industry håller än idag - även produktionsmässigt! Men jag måste erkänna att det faktiskt inte är förrän idag som jag fick se en video med dem för första gången...

Etiketter:

6 Comments:

Blogger stella sweden said...

Höhöö!!!
- Var tvungen att gira undan likt en oljad blixt, fick då en sladd så jag tappade kontakten och slog en frivolt.

- Med andra ord - Migräään!

- Och du lägger samtidigt ut en "migrääänvideo!

(skääääryyy)

söndag, februari 10, 2008 10:08:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Sorry, men det är den där förbenade ockulta hörnan som lurkar här på bloggen! Jag har förstått att Pink Industry framkallar liknande känslor för ca 90% av människorna på planeten... ja, kanske ännu fler - jag inser att jag tillhör en liten exklusiv skara...

måndag, februari 11, 2008 6:13:00 fm  
Blogger stella sweden said...

-hmmmm......men men...jag fick migrääänen av diiiselångorna!

-min tolkning är att du visste det så för att sympatisera så lägger du ut en video där alla di andra också får tass med migräään?

(än mer scäry)

måndag, februari 11, 2008 9:33:00 fm  
Blogger Maria said...

Stella: ... hmmmm, du har förmodligen helt rätt, men jag lägger ändock ut en dimmridå för säkerhets skull... ladaj di da tralla la ooooh la la un frrrroooomaaaaage baby!

Vidare är jag ju en scary-mary... fråga de räddhågsna!

måndag, februari 11, 2008 10:45:00 fm  
Blogger stella sweden said...

....blodymary...

Puss!

måndag, februari 11, 2008 5:12:00 em  
Blogger Maria said...

... ja, det är knappt så man kan bli mer skrämmande än jag faktiskt...

Drakulapuss... med sipprande blooohooooohooood!

måndag, februari 11, 2008 7:43:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter