fredag, februari 15, 2008

Ooohooo lala mon amour...


Tapeten Folie ur serien Boheme...

Jag vet att ni är nyfikna... som små nosande kossor med stooora ögon trippar ni runt på frosty-pink-lackade klövar och undrar... fundrar... och längtar... (detta är ingen förolämpning - jag ääälskar koar!)

Hur kommer det att bli där i Marlene Dietrich-salongen... vilka färger... vilka tapeter... temat vet vi ju... men resten... ??? Ååååh jag är sååå nyfiken i en struuut... och öppnar man struten så tittar någon ut!!!

Nå, mina älskade små lammungar - här har ni tapeten som jag tänker importera från england... jo, det är sant... i england kan de minsan göra snygga tapeter... och det kostar inte mer än att köpa svensktillverkat... i samma kaliber vill säga!

Det fantastiska företaget heter Osbourne & Little och serien med de underbart dekadenta tapeterna heter Boheme... och mitt val av tapet heter
Folie (efter Les Folies Bergére i Paris)!
Passar mig som hand i handske... kola i papper... ekorre i judas priest-tisha... tårta i mage... hundöra på manlig byxbak... ja ni fethajjar greppet - DEN TAPETEN ÄR JAAAG!!! Sen blir det röda sammetsdrapperier som strössel på kanelen...

... åååh... det ska bli så trevligt när ni kommer och hälsar på sen när det är klart... någon gång i mars... då blir det PARTY!!!

Etiketter: ,

7 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Det blir mycket rött va? Då kan du ha ett communist party.

fredag, februari 15, 2008 2:29:00 em  
Blogger Maria said...

Jeeez... motståndrörelsen kommer att härbärgera hemma hos mig - alla bär svarta baskrar och trenchcoats...

fredag, februari 15, 2008 2:53:00 em  
Blogger Maria said...

... samtidigt som vi skrååålar i fullan hals Lili Marlene!

fredag, februari 15, 2008 2:54:00 em  
Blogger Gudrun said...

Åh, vilket utsökt val av tapet Maria! Det kommer bli väldigt fint i ditt bibliotek!

fredag, februari 15, 2008 2:56:00 em  
Blogger Maria said...

Gudrun:... när det blir klart... när det blir klart... men tänk om det aldrig blir klart... !?

fredag, februari 15, 2008 3:21:00 em  
Blogger Gudrun said...

det är väl lite av en konstnärs dilemma (privilegium?) att man aldrig blir klar...

söndag, februari 17, 2008 5:31:00 em  
Blogger Maria said...

Guns: Dilemma, kära vän, DILEMMA!!!

söndag, februari 17, 2008 5:57:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter